Mitä sukua on pikkuserkkujen jälkeen?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.03.2010 - 13:34

mikäs se sokeriserkku sitten onkaan,
joku honey bööna vai mikä?
vaiko olisiko sittenkin sirpaleserkku.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.03.2010 - 13:32

Nuo sukututkijat käyttävä nimitystä "kolmannen polven serkku", "neljännen" jne.
Kansankielellä se voi olla jotain muuta (esim. pikkupikkupikku...).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 17:13

Aikakaukaista sukua alkaa olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 17:50

Kymmenennessä sukupolvessa ne ovat Bush'eja, USAn presidenttejä.
George W. Bush nolasi jälleen itsensä:
www.stara.fi/2010/03/28/geor...tso-video/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 19:09

Pikkuserkutkin ovat mielestäni kaukaista sukua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 19:14

Kymmenennessä sukupolvessa jo varmasti sukupuusta löytyy hevosvarkaita, tappajia ja
monen muun laista kirvesmiestä ja -naista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.03.2010 - 19:25

No ainakin pikkuserkun jälkeen tulee pikkupikkuserkku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 20:43

Ida vastasi hyvin..olen samaa mieltä..silloin on pikkupikkuserkku..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 22:06

Kaukaisia sukulaisia, jotain pikkupikkuserkkuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2010 - 08:01

Kovin pikkuinen serkku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2010 - 14:59

Ei harmainta hajua. Naimisiin ei kuitenkaan kannata mennä kaukaisenkaan sukulaisen kanssa. Niitä geenejä on kuitenkin siellä ketjussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.03.2010 - 16:54

Sokeriserkuista olen kuullut puhuttavan että olisivat pikkuserkkujen lapset toisilleen sellaisia. Saattaa olla vaan kansan suussa kehittynyt nimitys. Ei kuullosta kovin viralliselta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2010 - 21:50

Minäkin olen kuullut puhuttavan sokeriserkusta. Saattaa tämäkin vaihdella eri puolilla maata.

Jenkeissä useasti kuulee ihmisten puhuvan pikkuserkuistaan ja kaukaisemmista sukulaisistaan vaan serkkuina (cousin). Pitäisköhän Suomessakin vaan siirtyä siihen.. :)