Ostatko kiinalaisia tuoretuotteita esim. hedelmiä tai valkosipuleita?

Minä en osta. Tuotteiden puhtaus epäilyttää suuresti.

Avainsanat: kiinalaiset elintarvikkeet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.03.2010 - 17:15

En ole koskaan ostanut,pyrin ostamaan kotimaista tuotetta jos mahdollista.

Kysyjän kommentti

Minua epäilyttää suuresti kiinalaisten tuotteiden puhtaus. Se on todistetusti viime aikoina ryvettynyt kaikenlaisissa myrkkyskandaaleissa. Suosin kotimaisia tuotteita, mutta näin talviaikaan ostan kyllä ulkomaisia, kun kotimaista ei välttämättä ole saatavilla. Tulevaisuudessa kyllä joutuu olemaan todella tarkkana ruoan puhtauden suhteen, nyt kun EU jostain syystä antoi periksi geenimuunnellulle ruoalle. Syytä olen ihmetellyt, EU kun oli alussa niin kovasti geenimuuntelua vastaan. Varmaan jokin taho hyötyy taloudellisesti tästäkin päätöksestä. Kansalaisten terveyshän tässä siirrettiin taas sen oman harkintakyvyn varaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.03.2010 - 12:34

Kiinalaiset yksikyntiset valkosipulit on parhaita.Olen myyös syönyt kiinalaisessa ravintolassa ja ruoka oli hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 12:41

Just niitä yksikyntisiä olen ostanut,mietoja verrattuna espanjalaisiin tai ranskalaisiin valkkareihin,mutta muuten Kiinan tuotteet mulla vähemmän käytettyjä,nuudeleita lukkunottamatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 13:23

Valkosipulia kyllä ja omena (Fuji).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 13:44

kyllä ostan,
eipä ne kotimaiset luomutkaan niin puhtaita ole.
vuosikymmeniä pitäisi pellon olla ilman keinolannoitteita,
ja mistäpä niitä peltoja kukaan kaskeaa nykypäivänä.
monesti väitetyt luomutuotteet eivät ole sitä aitoa luomua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 16:04

Kyllä ostan, en tiedä mitään eroa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 18:58

Kävin jääkaapista tsekkaamasssa, ja kyllä, käytin iltapäivällä spakettikastikkeeseen yksikyntisen kiinalaisen:), mut en muista kiinalaisia hedelmiä nähneeni, tai sit en vaan oo tsekannu alkuperämaata... täytyypä tutkia... ja jos oonkin niin on niin minimaalista mulla niiden käyttö, etten usko siitä haittaakaan olleen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.03.2010 - 19:22

Ostan mitä sattuu eteen tulemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 20:48

Nuudelit taitaa olla ainoat,mitkä on meillä kiinalaisia..Olen kyllä käynyt kiinalaisessa ravintolassa syömässä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 21:56

Ostan ulkolaisia ja kotimaisia tuotteita.