Tiedätkö mikä on posliinikukka?

Avainsanat: posliinikukka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.03.2010 - 07:52

äidilläni oli posliinikukka.
ja jos oikein muistan, siitä on vielä jäljellä
sisareni kesäasunnolla, täytyypäs tarkistaa asia kun siellä käy seuraavan kerran.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.03.2010 - 04:34

Nyt kyllä heitit niin pahan että mielikuvutusta ei passaa laskea valloilleen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 08:41

Äidilläni on sellainen ja minä kyllä tunnistan sen kukan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 09:03

En tiedä, en ole koskaan nähnyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 09:32

Meidän äidillä oli posliinikukka kukkiessaan se on hyvin kaunis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 09:34

Minulla on posliinikukka ja aina olen siitä tykännyt,se on 35v.tta vanha .Nyt laitoin molemmat uusiin multiin, kohta kukkiivat kauniina terttuina, makeahkoja tuoksuvia kukkia.Molemmat menee seinällä tukia pitkin.Kovat liuskiset lehdet ,syvän vihreät.Huomaa tuoksusta kun kukkiivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 10:07

Minulla on posliinikukka ja on hyvin sitkeä (30v), kun ei ole kuollut vaikka välillä unohdan kastella

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 10:29

Minulla on posliinikukka..äidin peruja. Tosi kauniit kiitävät paksuhkot lehdet..kukat vaalenpunaiset terttumaiset..ja kukista tulee makeaa nestettä,mitä lapsena aina maisteltiin,somenpää kosutettin ja sitten lipastiin sitä nestettä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 10:45

Minullakin on ollut posliinikukka, se kiipeilee tukien tai lankojen varassa seinälle. pienet valkoiset
kukkatertut koristavat sitä .
Nyteii ole yhtään elävää kukkaa, vaan olen siirtynytt tekokukkien puolelle, en jaksa hoitaa niitä
asianmukaisesti niitä oikeita kukkia.

.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 11:31

Ja minullakin on posliinikukka,<10v vanha,mutta on pöyisen nukkalehtinen tyyppi,kiemurtelee pyöreän kehikon ympärillä,toivottavasti en ole onnistunut tappamaan sitä,kun on ollut ilman vettä,toisinaan pitkäänkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 11:44

Posliini on "vanhanajan"kukka ja kukkiessaan kaunis sellainen mutta jos on parempi parkettilattia alla kannattaa se suojata jollain koska kukat vuotavat nesteitä kovin ja tarttuu tiukasti kiinni.Ja jos on tapettiseinä liki niin vähän ikävän näköinen on kukinnan jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 12:14

En tuntenut kukkaa entuudestaan ja Tertsin kuvauksen perusteella tuntuu olevan niin pahatapainen, ettei meidän kynnystä pääse ylittämään. Meillähän ei tällä hetkellä ole muutenkaan kasveja, sillä poikakissani saattohoiti kasvini "lannoituksellaan".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 13:55

En ollut ennen kuullutkaan tuosta kasvista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 15:30

Minulla ei ole nyt tällä hetkellä posliini...joo mutta kukan tiedän kyllä. Pitäisi hankkia, kun se on niin kaunis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.03.2010 - 19:15

Tiedän, enkä ottaisi sitä kotiin kukkansa voimakkaan tuoksun takia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2010 - 13:41

minulla on viherkasvi jonka nimi on posliinikukka.
köynnös, tekee vahamaiset paksuhkot lehdet. suiruja kasvaa - välillä niissä on lehdetkin.
kukkii pienillä terttumaisilla kukilla. soma - joskin tuoksusta eivät kaikki välitä. vaatimaton ja helppohoitonen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2010 - 19:49

Tiedän kyllä, sellainen kasvaa ikkunallani keittiössä.Kukat joudun napsimaan pois sillä olen yliherkkä niiden tuoksulle.