Kysyn vaihteeksi enkä vastaile hyviin kysymyksiin ainoastaan. Minkälaisia pääsiäisperinteitä Napsulaisilla on?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.03.2010 - 06:06

Maalaamme munia, menemme kokolle, ja tenavat ahmivat pääsiäismunia. Trulleinakin käyvät päivällä. Illalla menen sitten juhlimaan pääsiäistä eräisiin kutsuihin. Hauskaa pitäisi olla tiedossa.

Kysyjän kommentti

Erikoinen pääsiäisenviettotapa näin Karjalaisena alatellen, mutta jokaisella n oma tapansa juhjia. Olen kyllä kuulut kokkoperinteestä

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.03.2010 - 06:57

Ennen uudempana tuli töräytettyä kotipaikalle Savoon ja pilkille aurinkoa saamaan naamaan ja nyrkkeihin.
Nyt ei enää oikein viitsi ryllätä ruuhkissa kun voi käydä muulloinkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 09:05

Vietän pyhät kotona ,syön hyvin ja olen tietokoneella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 10:00

ennen lapsena kotona oli pääsiäisperinteitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 10:05

Ensin tulee hiljentyminen siihen pääsiäisen sanomaan ja sitten jatkuu riemulla.Tämä pääsiäinen on meille ensimmäinen ilman äitiäni ,kun aina enne pääsiäisateria valmistettiin ja syötiin äitini luona niin nyt se vietetään meillä oman pereeni kesken.Siihen kuuluu lammaspaisti ,munat salaatti,kalaa,mämmiä rahkaa,kalaa ja iloinen mieli ,toivottavasti.Sinullakin on esimmäinen pääsiäinen ilman häntä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 10:35

Nyt kyllä tänä pääsiäisenä,ole mitään perinteitä,kun olen töissä parina päivänä..Rahkapiirat leivon,kun olen aina antanut lapsilleni joka pääsiäinen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 11:37

Pentuna muistaakseni oli jotain ruuan kanssa tai synkisteltiin sisällä,nyt ei enää mitään;usein pyrkinyt oikein töihin pyhiksi,mutta nyt menen muualle tutustumaan "perinteisiin"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 12:16

Syömme hyvin, ulkoillaan ja lepäillään. Nautitaan ylimääräisistä vapaapäivistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 15:32

Eipä eroa juurikaan normaaleista työpäivistä tänä vuonna. Nuorena oli niitä perinteitä, munien maalausta yms. vaan nykyisin vain toivoo, että juhlapyhät menisivät nopeasti ohitse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 17:42

Ensinnäkin pääsiäisen vietto sukulaisia tapaamassa on traditio. SIihen kuuluu Matteus-passion kuunteleminen (yleensä radiosta, harvemmin itse konserttipaikalla), hyvää ruokaa, jokunen pääsiäismuna, ulkoilua, kirkossa käynti, pääsiäiskokko, sauna ja hyvä seura. Siinä on jo vähän jokaiselle elämän alueelle jotain. Hyvin noilla on selvitty tähän asti.

Tänä vuonna listaan tulee myös haudalla käynti, kun yksi tuttava kuoli ihan hiljan, enkä voinut työn takia osallistua hautajaisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.03.2010 - 19:15

Ei ole vuosiin ollut minkäänlaisia perinteitä. Normaalina hiljentymisen aikana sitä vietän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2010 - 21:02

Pääsiäisperinteet ovat karisseet matkan varrella, mutta yksi on ja pysyy, se on pääsiäisaamun
jumalanpalvelus, juhlin Lunastajani nousemista kuolleista ja lunastuksestani.