Oletko ollut koskaan omppuvarkaissa? kategoria:kultaiset muistelot

Avainsanat: omppuvarkaissa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.03.2010 - 19:51

Ollaan ollaan varkaissa ollaan oltu.

Lisätty: 08.04.2010 - 18:47

kiitos vakinnasta parhaaksi vastauksesksi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.03.2010 - 01:12

Onhan se ruoho aina ollut "vihreämpää" aidan tuolla puolen!

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 01:28

Täytyy tunnustaa, lapsena tuli paljonkin käytyä naapurien puissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 08:18

Olen minä ollut ja sain tukkapöllyä, omistaja oli vihainen kun ravistimme omenapuita, hän olisi meille antanut jos olisimme pyytäneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 08:25

olen ollut lapsena omppuvarkaissa naapurissa.
äidin ja isän puutarhassa oli omenapuita,
mutta oli jännenpää käydä naapurin puusta hakemassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 09:38

En ole koskaan käynyt, omenia on aina ollut riittävästi omasta takaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 11:00

Olen käynyt omenavarkaissa ja myös päärynä,mutta ne ei olleet hyviä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 11:14

Tottakai se kuului lapsuuteen..kun oli jännää..kyllä niitä omppoja olisi saanut ihan kanssa käydä hakemassa..pieni jänniys oli ihan kivaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 12:46

Kyllä olen, enemmän jännityksen kuin omppujen vuoksi. Kaverit kertoivat, että yhdessä talossa isäntä ampuu suolahauleilla persiille, tämä puutarha muistaakseni jätettiin käymättä. Kaikkeahan sitä tuli kokeiltua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 17:52

No, toki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2010 - 13:44

en muista olenko kenenkään pihalle mennyt, mutta fillarilla ajaessa yhden talon puista hävisi aina ne tienpuoleiset makoisat omput. kun kasvoivat ja nuokkuivat vähän niinkuin aidan tällä puolen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2010 - 15:03

En ole. Päinvastoin. Pidimme koirieni kanssa vahtia mahdollisista pitkäkyntisistä.Koirat. Varma tapaus.Puhelin koirilleni ääneen, että lasken mukamas irti. Koirat haukkuivat ja varkaat lähtivät käpälämäkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2010 - 16:24

Vain yhden kerran.
Lapsuusmaisemissa oli niin paljon hylättyjä taloja ja vapaita omenapuita ettei moiseen tarvinnut ruveta. Sen lisäksi oli vanhoja tuttavia ja sukulaisia jotka pyysivät poimimaan omenat ja jopa maksoivat siitä.