Laitatko lammaspataa ensi viikonlopuksi, jos laitat ja sinulla on herkullinen resepti, niin kerro meille muillekin.

Hyviä vinkkejä kaivataan.

Avainsanat: lammaspata

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.03.2010 - 19:53

Saattaa olla että menen Lemille syömään särää
www.viisitahtea.fi/mestarink...a/106/1305

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.03.2010 - 19:28

täälläpä herkkuja moneen makuun:
www.maku.fi/makuaskeleet/vii...979-1.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.03.2010 - 19:37

En ole lampaan ystävä, kiitos entisen anoppini.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 20:07

Meillä ei laiteta lammasta..kun ole oppinut sitä syömään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 21:41

En osaa minäkään laittaa ja lapsena sain ja se maistui villoilta, joten jäi inho.
Edesmennyt mieheni laittoi lammasta ja se oli jo hyvää, hän oli Karjalasta kotoisin oli
oppinut laiton äidiltään.
Toivottavasti joku kertoo Sinulle hyvän reseptin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2010 - 13:25

No löysinhän mä tään kysymyksen vihdoinkin (silloin ei ollu aikaa vastata) ja myös pari vuotta vanhan reseptini napsusta:
No sitä perinteistä (meillä, omasta päästä), lammaspataa, se ooon niiin hyväää, et kannattaa kokeilla; ei viulua (siis lampaan, heh), vaan viulu paloiks, paista + puol kiloo possun kaslerii saman kokosiks, paloitellaan, huuhdeliemet mukaan kasariin, valkosipulii (paljon) ja sipulii, isoina lohkoina paistaen mukaan, lihaliemi, mustapippurirouhetta, ripaus sokeria, suolaa, ja kun nämä hautunut, niin lopuks kokonaisii tomaattei liemineen purkista, ja ihka vimpaks 1-2 purkkii tomaattikastikkees olevii valkosii papuja, ja sen jälkeen vielä kotvan kuluttua pussillinen vihreitä pakasteherneitä pinnalle hetkoseks, kun siin kypsyes maistelee, niin tietää viel mitä tarvittee lisäillä, se on niiiiiiin hyvääää, pottuloit voi keitellä ja tuoretta, vastapaistettuu patonkii vaikka dippaa siihen kastikkeesee (esim. niit´paistamist vailla olevii patonkei kaupast ostaa), täs ei voi epäonnistuu ja kannattaa kokeilla, vaikka ei lampaasta ois ikänä mitään tehnytkään, tän jälkeen tekee:)

Lähteet:
www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/11466