Miten saan tietokoneen kellon siirrettyä kesäaikaan?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.03.2010 - 19:24

Voit päivittää tietokoneen kellonajan seuraavasti:

Jos tietokone kuuluu johonkin toimialueeseen, verkon aikapalvelin luultavasti synkronoi kellon automaattisesti. Jos tietokone ei kuulu mihinkään toimialueeseen, Internet-aikapalvelin synkronoi kellon automaattisesti säännöllisin väliajoin. Tässä ohjeessa on tietoja tietokoneen kellon välittömästä synkronoinnista.

Varmista, että olet muodostanut yhteyden Internetiin.
Avaa Ohjauspaneelin Päivämäärä ja aika -sovellus.
Valitse Internet-aika-välilehti.
Internet-aika-välilehti ei ole käytettävissä, jos tietokone kuuluu toimialueeseen.

Valitse Päivitä nyt.

Huomautuksia

Ajan synkronointi Internetistä päivittää kellon säännöllisin väliajoin. Windows määrittää synkronoinnin tapahtumaan viikoittain, mutta jos olet hankkinut esiasennetulla XOX -käyttöjärjestelmällä varustetun tietokoneen, tietokoneen valmistaja on ehkä määrittänyt synkronoinnin tapahtumaan useammin.
Internet-aikapalvelin päivittää kellonajan lisäksi myös tietokoneen päivämäärän.
Päivitä nyt -painike ei ole käytettävissä, jos Automaattinen synkronointi Internet-aikapalvelimesta -valintaruutu ei ole valittuna.

Voit muuttaa tietokoneen aikaa myös manuaalisesti kaksoisnapsauttamalla tehtäväpalkin kelloa. Voit muuttaa aikaa napsauttamalla Aika-kentän nuolipainikkeita.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 27.03.2010 - 19:35

Automaattisesti sen pitäisi päivittyä, mutta jos ei niin tee kuin pappa4 neuvoi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 19:54

Minulla se siirtyy automaattisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 20:06

automaattisesti siirtyy kesäaikaan ja taas syksyllä talviaikaan. älä murehdi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 20:09

Älä tee mitään. Avaa koneesi huomenna aamulla ja katso onko kellonaika muuttunut kesäaikaan. Todennäköisesti on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 20:11

Kyllä tietokone on niin viisas,että huolehii kesäajan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 21:33

Automatio pitäisi toimia, jos ei niin lapsenlapseni Mikko hoitaa mummun koneen, hän on minun
oma nettinikkari.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 22:33

Kyllä se siitä menee itsekseen oikeaan aikaan. Saamme nukkua rauhassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 23:20

Ei ole tähän mennessä tarvinnut siirrellä, siirtyy automaattisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 00:44

Katsohan hiukan myöhemmin tai vaikka aamulla,kyllä hänen pitäis kysyä sulta,onko OK,että kello on tunnin siirtynyt kohti juhannusta.Muistaakseni niin siinä tapahtuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.03.2010 - 02:50

Omassa koneessani päivittyy automaattisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2010 - 15:44

Kaikki ajat ovat ajantasalla.