Pidätkö matkapäiväkirjaa ja miksi? Vastaavasti ellet pidä niin minkä vuoksi?

Itsellä on matkapäiväkirjoja sekä netissä että ihan tavallisessa muistikirjassa. Pidän niitä etenkin yksin matkustaessani, koska silloin saa koottoa ajatuksiaan kasaan helposti. Ryhmäreissuilla matkapäiväkirjan pitäminen jää harvempiin merkintöihin.

Avainsanat: matkapäiväkirja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.03.2010 - 22:51

Pidän matkapäiväkirjaa koska se on osa vuosittaista joululahjaani läheisilleni. Teen siis lahjaksi läheisilleni CD:n, jossa kerron vuoden tapahtumia sanoin ja kuvin (joskus ääninkin).

Kysyjän kommentti

Olet "lyönyt kaksi kärpästä yhdellä iskulla". Hienoa, että hyödynnät noin kätevästi matkapäiväkirjoja.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.03.2010 - 18:00

Mie niin naatiskelen aina matkoistani täysillä ettei jää aikaa kirjoittelemiseen. Ehkä sitten pukkaa kokonaisen romaanin kunhan jään eläkkeelle...jos muistan enää matkojani. Paljonhan niitä muistoja on kertynyt yli 30 maasta ja toivon mukaan lisää kokemuksia on vielä tulossa. Hienoa, että sinä pidät päiväkirjaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 18:01

Tein viimeksi purjehdukselta,jopa rakentelin blogia julkaisuksi asti,mutta jäi kesken ja on vieläkin kesken,lokikirjaa olisis myös puhtaaksikirjoitettavaksi.Laiskuutta kaikki tyynni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 18:25

Valokuvat ja pikku muistoesineet ja muistini ovat matkapäiväkirjani

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 18:28

Ei ole ollut aikaa pitää päiväkirjaa..viimme reisussa kaveni piti joka päivästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 18:41

Purjehdusreissuilla pidimme matkapäiväkirjaa. En pidä nykyisin minkäänlaista päiväkirjaa sen enempää matkoilla kuin kotonakaan. En ole nähnyt tarpeelliseksi. Mökillä kyllä pidämme jonkinlaista päiväkirjaa vuodenaikojen tapahtumista jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 18:59

En ole tarvinnut pitää minkäänlaista päiväkirjaa koskaan,laiskuus varmaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.03.2010 - 19:10

Lomalla on joko niin kiire tai sitten niin nautinnollinen olotila ettei siinä kirjoitushommelit tule mieleen. Valokuvat ajaa samanasian meillä. Kummasti tilanteet muistuu mieleen kun niitä katselee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 20:03

Matkapäiväkirjaa en pidä, nautin lomasta täysin rinnoin. En jaksa kirjoittaa paikan päällä. Mutta kuvia otan paljon, ja kun ne saan koneelle ladattua, sen jälkeen nimeän ne paikan mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 20:09

blogia kuvineen pidän reissuilla. saavat kaverit seurata jos ehtivät tai ovat kiinnostuneita. silloin ei tarvitse kertoa itse kullekkin erityisesti palatessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 20:53

Matkapäiväkirjaa en pidä, mutta sellaista jokapäiväistä päiväkirjaa pidän.
Siihen laitan matkat ja metkut.