Onko elämässä asioita, joita ei pidä antaa anteeksi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.03.2010 - 02:09

Minusta anteeksianto on kaiken perusta mikäli se ei muutu jokapäiväiseksi

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.03.2010 - 06:04

Pitäisi pystyä antamaan anteeksi siitäkin huolimatta, että ei silti hyväksy kaikkea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 07:13

Käännä vaan toinenkin poski, opetti mies Nazaretissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 07:20

Maailma on muuttunut sitten Nazaretin ajoista elikkä anteeksiantamatonta heikompiin kohdistuvat pahuudet varsinkin jos tehdessään itse on täysissä järjissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 08:33

Ei ole annan kaiken anteeksi,paitsi pettämisen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.03.2010 - 08:43

Anteeksiantohan pitäisi olla sellainen itsestään selvä juttu, mutta itselleni esim. julmuus, henkinen väkivalta, syvälle sydämeen menevät loukkaukset ym. ovat asioita joita ei niin vain annetakaan anteeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 08:44

Pitäisi ainakin yrittää antaa anteeksi, sillä vihanpito ja kaunan kanto kiduttaa vain kantajaansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 08:51

Elämän perusedellytys on anteeksianto.Siihen täytyy pyrkiä.Mutta jos se jolle anteeksi pitäisi antaa ei muuta tapojaan. On kovin vaikeeta antaa anteeksi.Pistää miettimään kamalat julmuudet mitä ihminen tekee toiselle.Miten anteeksi anto onnistuu ja onnistuuko. .Elämä menee eteenpäin ja jatkuu.Samassa veneessä ollaan laullaa Jussikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 09:14

ei, kaikki voi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 10:01

eiköhän paavin ja katolisen kirkon toiminta, salailu ja hurskastelu ole anteeksiantamatonta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 10:34

Anna anteeksi ja unohda.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.03.2010 - 11:58

On asioita joita ei voi antaa anteeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 16:10

Kyllä olen sitä mieltä vahvasti, että anteeksi voin antaa, mutta unohtaa en koskaan voi täydellisesti.
jotain iseäni koskevaa asiaa.
Kerran eräässä tilaisuudessa tuli kysymys tästä, ja sanoin kun kysyttiin, antaisitko lapsesi murhaajalle
anteeksi. Sanoin siihen että vaikeaa olisi.
Mutta nyt kun olen ajatellut asiaa, niin kyllä antaisin anteeksi jo itseni vuoksi, ehkä sitäkään en voisi unohtaa, mutta katkaruutta se lievittäisi.
Muistan sanat;"ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän."
Elän itse anteeksi armon alla, joten sanon mielipiteenäni näin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 18:31

On asioita, joita ei kertakaikkiaan voi antaa anteeksi. En tarkoita mitään kirjaviisautta, vaan tunnetta, mikä on tuolla jossain syvällä sisällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2010 - 01:26

Paljon voi antaa anteeksi vain, jotta kysyjälle tulisi parempi olo, mutta asian unohtaminen on toinen asia.

Pettäminen on asia, jota mä en ikinä voisi antaa anteeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2010 - 13:51

aivan varmasti on asioita joita en anteeksi antaisi. kukin päättää itse kuinka tiukkis on näiden asioiden suhteen. toisaalta - anteeksi antaminen on helpompaa kuin unohtaminen. eikö? on helppoa sanoa saat anteeksi ja sitten se jää kalvamaan.
universumin juttuja taas