Ryijy on noussut olennaiseksi osaksi suomalaista sisustusta. Onko sinun seinälläsi sellainen?

Avainsanat: ryijy

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.03.2010 - 01:43

Kyllä on ollut parisenkymmentä vuotta. Lahja Tädiltäni

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.03.2010 - 02:25

Ei ole ryijyä..mutta kaunis raanu mistä pidän..todella paljon..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 02:53

EI ole ryijyä eikä raanua enää seinillä roikkumassa kun keräsvät niin hirmusti pöllyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 06:22

Mökillä on. Mummon peruja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 07:23

Ei ole enää ryijyä minulla, minä kun Astmaan sairastuin niin saneerasin kotimme, kaikenlaista mikä pölyä kerää laitoin pois, ryijy lähti ensimmäisenä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.03.2010 - 08:34

Ei kiitos. Ei ollut lapsuuskodissanikaan. Appiakalla niitä roikkui seinällä, samoin kuin hirventaljoja pölyjä keräämässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 08:39

On ja ite tehty (aihe miilu). Kihlatun ja alustetun morsiamen kanssa yhdessä askarreltiin.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 08:39

On kotona ja mökillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 08:47

äidin kutomia raanuja on,
sekä rekiryijy joka on vanha ja arvokas, sain vastikään sen enoltani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 09:06

Ei ole, mutta haaveena on jossain vaiheessa tehdä oma ryijy. Nyt siihen ei ole aikaa. Mallinkin olen jo valmiiksi katsonut; ollut jo vuosia ihastunut Akseli Gallen-Kallelan Liekki-ryijyyn.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 11:09

Ei ole minulla ryijyä eikä raanua,en siedä niitä pölyallergian takia,muuten kyllä tykkäisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.03.2010 - 11:51

Ei ole seinällä, mutta kaapissa on iso sellainen taiteltuna kasaan. Oikeneekohan koskaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 15:42

Ennen lapsuuskodissa oli aidin tekemiä ryijyjä. Minäkin olen tehnyt oikein kangaspuilla.
voipihan niitä tehdä solmimallakin. Mutta ryijyt ovat seinältäni hävinneet lukuisten muuttojen myötä.
Äiti kuotoi sen jälkeen meille 3 lapselle jokaiselle 2 raanua ja ne ovet nyt asuntomi seinällä.
Olen käyttänyt vain pesulassa välillä Äidin ahkeran kädenjälki säilyy siinä minulla.