Kuka on Mari Mörö?

Avainsanat: mari mörö

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.03.2010 - 01:56

Tunnettu Suomalainen kirjailijahan hän on

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.03.2010 - 08:10

Inarissa oli lempinimi eräällä kauan eläneellä saamelaisnaisella MöröMari. Oikeaa nimeä en edes tiedä.
Mutta ei ole mitään tekemistä kirjailija Mari Mörön kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.03.2010 - 08:33

www.marimoro.fi/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 08:36

Mari Mörön esikoisteos, "Siivet"-novellikokoelma, ilmestyi 1992. Mörö kirjoittaa eri ikäisille lukijoille novelleja, romaaneja, kuunnelmia, pakinoita ja sketsejä. Lisäksi hän ohjaa harrastajakirjoittajia eri oppilaitoksissa ja arvostelupalveluiden kautta. Mörö tunnetaan ehkä kaikkein parhaiten Runeberg-palkitusta esikoisromaanistaan "Kiltin yön lahjat". Kirjassaan Mörö käsittelee ihmissuhteiden korvikkeita erityisesti lapsen ja kahden rikollisen näkökulmasta. Palkitusta teoksesta on myös tehty tv-sarja, jonka ohjasi näyttelijä Mari Rantasila.

Mörö on tehnyt yli sata tuntia kuunnelmatekstejä, koska hän itse lapsuudessaan joutui kuluttamaan niin paljon aikaa yksin sairaalassa, missä omien juttujen kirjoittelu ja lukeminen olivat käytännössä ainoita mahdollisia tapoja kuluttaa aikaa . Hän oli sen verran pieni, ettei osannut lukea, mutta onneksi sairaalassa oli sämpylänkokoinen radio, josta hän pystyi kuuntelemaan kuunnelmia. Tätä kautta hän rakastui kuunnelmiin. Mörö tunnetaan myös yhtenä suositun Kantolan perheen kirjoittajana.

Lähteet:
www.suurikuu.fi/PublishedSer..._mari.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 08:40

Olen joskus kuullut,että kirjailija.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 09:09

Olisin veikannut toimittajaksi. Piti ihan käydä googlettamassa. En tunne tuotantoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 11:04

Mari Mörö on kirjailija.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.03.2010 - 11:48

Selvisi minullekin, että kirjailija on. En ole lukenut hänen kirjojaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 15:37

Mari Mörö on kirjailija, syntynyt Mikkelissä 1963.
Katselin tuotanoa ja pääsin siihen tulokseen, että on laaja-alainen kirjailija.
Lapset ja elämä näkyivät ainakin olevan menossa mukana.
Sitä en tiedä onko Mari Mörö oikea nimi vai onko alias.