Pidättekö siitä ,että kellon aikoja siirretään kesä aikaan?

Avainsanat: kesä aika

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.03.2010 - 10:48

en tykkää ... en laisinkaan.. menee taas pitkä aika kropan tottua uuten aikaan.. :(

Kysyjän kommentti

Kiiots sinulle parhaasta vastauksesta. Joo kyllä se sekoittaa jonkun verran ainakin aluksi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.03.2010 - 10:44

Hällä väliä.
Otetaan ilolla vastaan, mitä "ylhäältä annetaan". Toivottavasti aurinkoa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 10:49

Sama se kun opin sen säännön, että aina juhannukseen päin käännän kelloa.
Siis nyt piakkoin tunti eteenpäin ja taas syksyllä tunti taaksepäin.
Yöttömän yön juhla jää siihen väliin. Tästä asiasta on aluksi käyty kovakin riita
minun ja ukon välillä, mutta nyt on mennyt perille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 11:16

Joo itse ei ole voinut vaikuttaa tuohon asiaan.Pitäisihän se olla kesä myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.03.2010 - 11:54

Pidin tai en, mutta näin on tehtävä. Eikä se totta puhuen minua häiritse suuntaan tai toiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 12:12

Ihan sama ja aurinkoista on tilattu!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 12:42

En...Sais olla vain ja ainoastaan yksi aika

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 13:01

En pidä. Sama aika kävis mulle, ei tarvitsisi viritellä joka laitteen näyttöä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 13:06

Minulle se on aivan ja sama käännetäänkö kelloja kesäaikaan vai ei. Olen tähän jo tottunut. Sitäpaitsi, eihän se käännön vastustaminen kuitenkaan mitään auttaisi. Vastusteluista huolimatta kelloja käännettäisiin kuitenkin kesällä kesäaikaan ja talvella talviaikaan. Kun politiikot ja muut asioistamme meitä paremmin tietävät ovat kellojensiirron velvollisuudeksemme kerran laittaneet niin eihän sitä voi enää perua. Ei vaikka kuinka asiaa vastustaismme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 13:15

Ei ole minullekaan väliksi, onpahan valoisaa kauemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 13:35

Ei siitä mitään haittaakaan ole.
Tamperelaisille se on vaikeaa. Kääntelevät kelloa kädessään ja ihmettelevät viisareita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 14:33

Ei ole väliä,yksi aika olisi minullekin riittänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 16:26

Minulle aivan sama, ei vaikuta unirytmiini. Onpahan kauemmin valoisaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 18:50

Kyl maar soppii, kun kroppani on ollu kesäajassa jo noin kolmisen viikkoa, kun pitäis viiden maissa heräillä niin avot kroppa päättääki herätä tos 3-4 aikaa (kaaaheeta), joten nyt kun kelloi (tai siis aikaa) siirretään etiäpäiten, niin aineskii puol kroppaa on saa sopivan annoksen huilinkia ja puolet ei, vai mites se ny oli:D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 19:40

Mulle on ihan sama. Kaikki muut ajannäytöt käänsin syksyllä paitsi seinäkellon ja nyt se tulee näyttämään jälleen oikea aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 21:13

Sama sinällään minulle, mutta en näe koko touhussa järjen hiventäkään.... Olen varmaankin kalkkis tämän(kin) suhteen....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 02:40

Vanha muistisääntö "käännä kesää kohti" mielessä pysyen siirrän sunnuntaina herättyäni.

Onhan toi tylsää, että menettää yhden tunnin. Talviaikaan siirtymisessä on se hyvä puoli, että iltaisin on pitempään valoisaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.03.2010 - 07:38

Saisivat olla kuin joskus kauan sitten eli aina samassa ajassa, mutta vielä kesään päin näin keväällä on helpompaa siirtää, mutta sitten kun syksyllä kiertää kellojen viisarit taaksepäin, siinä onkin hieman enemmän vaivaa. Muuten ei tuo ajanvaihto pahemmin häiritse.