mikä tämän lautapelin nimi on?

peliin kuuluu:
pelilauta, tiimalasi, paljon kysymyskortteja, kysymyskortille teline, kynä (tussi) pyyhe jolla saa merkinnät pois, punaiset lasit joilla näkee vastaukset. ( kortit erikoisia, vastaukset näkee vain niillä punaisilla laseilla.)
kortissa lukee aihe esim: mitä tuotteita on maitohyllyssä. 1-2 vastaajaa sanelee tiimalasin ajan verran sanoja mitä siellä maitohyllyssä on. korteissa vain 10-12 oikeaa vastausta. kysyjä merkkailee kynällä niitä sanoja mitä kortissa on ja jos vastaajat saa 6 kortissa olevaa sanaa he saavat 6 pistettä jne jne..

Lisätty: 23.08.2008 - 17:52

EN kysy tätä siksi että itse tiedän ja muilta haluan muuten vain tiedustella.
VAAN siksi että se mielestäni hyvä peli.
ENKÄ satu just nyt muistamaan sen nimeä.
TOIVOTTAVASTI joku muistaa, ei kuitenkaan tärkeä tieto. : )

Lisätty: 24.08.2008 - 16:55

PELIN KANNESSA = sellainen piirros, missä on keltaiset aivot ja sillä on päässä
ne keltasankaiset rillit jossa punaiset linssit.

Lisätty: 24.08.2008 - 22:18

KIITOS JONIN13 juuri tuota nimeä/peliä hain.
10 puol pistettä siulle ja suuri kiitos perään.

Avainsanat: peli nimi tiimalasi punaiset lasit kortit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.08.2008 - 21:21

Terhiii, olisko tää kysymäs pelin nimi Brainstorm;
1. SisältöSäännöt
Pelilauta
4 aivon muotoista pelinappulaa
560 erilaista aihetta
Korttiteline
Merkintäkynä
Tiimalasi
Taikalasit
2. Pelin kulkuArvaajajoukkueella on kymmenen sekuntia aikaa päättää, kumman kortin aiheista he valitsevat. Poikeuksena on kuitenkin tilanne, jossa toinen joukkue saa päättää arvaajajoukkueen aiheen (kohta pelilaudalla).
Arvaajajoukkueen vasemmalla puolella oleva joukkue ottaa kortin. Yksi tämän joukkueen pelaaja toimii tarkastajana, joka pitää kirjaa arvaajajoukkueen vastauksista. Hän laittaa päähänsä taikalasit, joilla erottaa vastaukset kortin taustasta.
Seuraavaksi käännetään tiimalasi. Arvaajajoukkue yrittää nyt arvata asioita, jotka saattaisivat liittyä aiheeseen.
Arvaajajoukkueen vuoro päättyy, kun tiimalasin aika on kulunut umpeen. Tarkistaja kertoo, mitkä kohdat joukkue arvasi oikein ja mitkä jäivät arvaamatta. Erimielisyyksien sattuessa pelaajat päättävät keskenään, hyväksytäänkö vastaus.
Arvaajajoukkueen nappulaa siirretään pelilaudalla oikeiden vastausten mukaan. Jokaisesta oikeasta vastauksesta saa edetä yhden ruudun verran eteenpäin. Lisäksi jokaisesta vaativan vastauksen (kursivoituna kortissa) arvaamisesta saa edetä yhden lisäruudun.
Jos joukkue osuu pelilaudalla ruutuun, joka käskee siirtymään tietyn määrän ruutuja eteen- tai taaksepäin, on siirto tehtävä välittömästi.
Uusi arvaajajoukkue valitsee itselleen aiheen. Peli jatkuu kuten edellisen vuoron aikana.
Pelin voittaa joukkue, joka saa ensimmäisenä nappulansa maaliin.

Lisätty: 24.08.2008 - 21:22

No just joo taas nää kirotusvihreet, heko.

Lähteet:
Ehtivä löytää ja kpolkuttavalle, no niin, Lähde ol: wapedia.mobi/fi/Luokka:Lautapelit

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 23.08.2008 - 15:49

Kukaan ei tunnu tietävän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2008 - 16:26

en tuontyyppisestä pelistä koskaan kuullut