Oletko kiinnostunut muinais-Egyptin historiasta?

Avainsanat: egytpi historia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.03.2010 - 06:50

Historia on aina kiehtonut. Etenkin Välimeren alueen menneisyys on täynnä kiinnostavia tapahtumia ja kaiken lisäksi kyseiset alueet ja kansat vielä liittyvät toinen toisiinsa pitkin historian kulkua.

Kysyjän kommentti

Historia kiinnostaa myös minua, etenkin muinais Egyptin, antiikin Kreikan ja Rooman historiat.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.03.2010 - 23:17

Olen.
Lähihistoriasta en ole niinkään innostunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 01:12

Paljonkin...en vain ole päässyt tutkimaan eli käymään melkein kaiken syntysijoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 05:04

Olen kiinnostunut, historia on se aihe joka kovasti kiinnostaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 06:32

Ei oikein muumiot kiinnosta!
Salomokin suuressa viisaudessaan sen Saban kuningattaren kanssa sai Saharan autioitumisen alulle. Kaatoi puut laivoihinsa.

Lisätty: 26.03.2010 - 15:46

Vapauden patsaalle näkyyvät vievän sitä näytille:
www.hs.fi/kuvakoosteet/maail...5254912974

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 07:28

Kyllä vaan, aina katson tv ohjelmat tarkkaan jotka käsittelevät sitä aihetta, ja Mika Waltarin Sinuhe Egyptiläinen on tullut luettua useampaan kertaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 08:17

Kyllä olen , arvaatko missä kyseiseen maahan olen tutustunut, raamattua koskevissa historioissa ja
itse raamatussakin. Kirjan nimen mainitseminen ei liene pannassa, koska muutakin kirjallisuutta
täällä käsitellään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 08:49

Mika Waltarin Sinuhe egyptiläisestä lähinnä on tullut historia tutuksi, muutoin en ole siitä maasta kiinnostunut. (Hyvä että raamattua kutsutaan kirjallisuudeksi...)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 09:03

Olen kiinnostunut muinaishistoriasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 12:18

Kaikki historialliset tapahtumat minua kiinnostavat ja niiden joukossa myös Egytologia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.03.2010 - 18:31

Historia ei ole koskaan kiinnostanut minua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2010 - 21:14

Sinuhen verran