Harrastatko posliininmaalausta? Tai muita käsitöitä.

Avainsanat: posliininmaalaus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.03.2010 - 23:22

Muutaman linnunpöntön voisi askarrella. Lasketaanko se käsityöksi?
Ristipistotyön olen tehnyt kansakoulussa ja se on nyt pöydällä ensimmäistä kertaa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.03.2010 - 21:28

En osaa maalata olenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 21:30

Sitäkin on tullut kokeiltua,mutta en ole näpräilijä,"meni hermot" siinä nyhrätessä,tarvii olla isompia pintoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 21:46

Sukkia kudon urakalla ja just nyt on menossa ristipistotyö.
Mutta aikaa niihin ei paljon jää, sillä napsu lohkaisee suuren osan niiden
tekemisestä. Tehdään tätä nyt käsityönä, eiks juu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 22:00

Siskoni harrasti posliini maalausta.Itse olen maalaillut ja liimaillut vanhoja ikkuna karmeja ja pokia.
Ensin irroitan talosta ,karmitperään.raavin ja hion ,irroitan lasit pois,osita ja liimailen.Sit pohjamaalaan ,,hion ja pintamaalaan,hion sit uudestaan.Kittaan kitillä ikkunan ja maalaan päältä kitin.Siinä yksi lasi ja poka siedettävässä kunnossa.On niissä kovasti käsitöitä .Yhdessä talossa paljon laseja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 22:05

Olen kokeillu kuntoutuksessa..mutta tuli aika töherrys...Maalipenssli kyllä pysyy kädessä..on aika paljon tullut sitä heilutettua..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.03.2010 - 22:22

Ei maalaus käy minulle. Taito puuttuu. Käsityöt neulalla ja langalla sekä puikoilla sujuu paremmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 22:31

Tykkään tehdä Tiffany-töitä, mutta tällä hetkellä aika eri riitä harrastukseen. Joskus neuloin paljon, mutta en enää viitsi rasittaa niskojani enempää kuin mitä päivätyö vaatii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 09:03

Porsliininmaalaus on askartelua enkä harrasta mitään siihen lajiin kuuluvaa. Käsitöitä sen sijaan kyllä nykyäänkin eli neulon sukkia TV:tä katsellessani, talviaikaan. Käsityöalan koulutusta on tullut myös hankittua ja näyttää että sen koultuksen tulokset ovat ikuisia! Kudoin kangaspuilla mm. kansallispuvun itselleni, kutoen kaikkien osien kankaat itse lukuunottamatta taskua. Puku piti myös ommella valmiiksi.On aika kiva muisto ajoilta jolloin oli myös aikaa tuollaiseen. Tytär saa sen puvun itselleen, ihan vielä en sitä raaski luovuttaa.
Nyt voi levätä laakereillaan mitä isompiin käsitöihin tulee, sukkia kyllä tarvitsee talviaikaan edelleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 09:13

Harrastin aikoinaan kansalaisopistossa,kun piiruksen opettaja veti kurssia,tykkäsin kovasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.03.2010 - 18:22

Hieman suurempi pensseli pysyy paremmin kädessäni. Puu- ja käsityöt ovat intohimoni.