Muistatko kaikki kymmenen käskyä ja vielä aivan oikeassa järestyksessä? Minulla välillä menee väärin,mutta sit korjaan heti oikein

Avainsanat: kymmenen käskyä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.03.2010 - 10:23

En muista,enkä harjoittele niitä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.03.2010 - 09:32

Muistan.
Yritän jopa noudattaa jo kohteliaisuussyistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 09:34

En varmaankaan kaikkia muista, enkä ainakaan oikeassa järjestyksessä. Minulle läheisempi on Vuorisaarna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 09:37

En kyllä muista jäjästystä,muuten kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.03.2010 - 09:54

En kyllä myönnä että hatarassa on ne ukaasit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 10:09

Tulee niin harvoin sitä tavailtua että kyllä sekoo monesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 10:32

En muista enkä harjoittele niiden kanssa, samoin edellinen vastaaja. Järjestyksellinen elämä on kyllä hallinnassa, ihan käytännön tasolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 10:36

Kyllä minä käskyt muistan ja vieläpä oikeassa järjestyksessä, mutta en enään kaikkien selityksiä.
Eihän sitä ennen vanhaan päässyt rippikouluunkaan , jollei katekismus ollut aivoissa.,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 11:25

silloin rippikoulussa ne muistin, mutta sen jälkeen autuaasti unohtanut , en ainakaan osaa oikeaa järjestystä .. mutta yritän kyllä elää lakien mukaan :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 12:04

Muistan kuin muistankin, sillä pojalle ne tulivat viime syksynä koeläksyksi ja siinä yhteydessä minunkin tuli ne kertailtua. Osaan myös kaikki niiden selitykset ulkoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 14:42

Suurimma osan muistan "epäjärjestyksessä"Aattelin tuossa vaan,että kyllä ne suurinpiirtein pitäisi osata vaikkei koskaan olisi kuullutkaan tai nähnyt raamattua...Jos ihmisellä on omatunto ja"sydäntä"niin nuo on opettelemattakin melko selviä asioita vaikka myönnettäköön,että joitain käskyjä on tullut rikottua mutta sehän on inhimmillistä ja tyäytyy silti YRITTÄÄ noudattaa niitä...!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 17:06

Muistan jotakuinkin epäjärjästyksessä....on niin pitkä aika ,kun kävin rippikoulun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.03.2010 - 17:44

Järjestys on joka kerran erilainen kun olen niitä jostain syystä luetellut. Selityksiä en muista yhtään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 18:24

El ilusesti elustele toisen tussukan juures, on eräs niistä viroksi.

www.uusisuomi.fi/viihde/1672...mepaissaan

www.evl.fi/katekismus/10kask...askya.html

Lisätty: 25.03.2010 - 18:39

fi.wikipedia.org/wiki/Kymmen...4nn.C3.B6s

Lähteet:
www.sanakirja.org/search.php...2&l2=2

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 18:26

En muista varmaankaan kaikkia Suuren kirjan mukaan. Olen onnellinen ihan näine hyvineni. Jokaisella on kuitenkin se oikeellisuudentaju olemassa. Jokainen eläköön sen mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 20:36

Ei taida minullakaan mennä oikeessa järjestyksessä, mutta kyllä minä jotain niistä muistan. Pitäisi varmaan sivistää itseä taas vähäsen, ja opetella ne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 20:47

Kyllä muistan,mutta järjestys menee sekaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 20:52

pakko ne oli oppia ja osata ulkoa.
sama kuin polkupyörällä ajo,
käskyt pysyy päässä, vaikka yöllä täydessä unessa nukkuessa varpaasta nyppäis ja kysyis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 21:03

En muista järjestystä ja ajattelen, että onko sillä niin merkitystäkään. Kunhan on sisäistänyt ne,'
Sen muistan, että neljäs käsky on ainoa, joka sisältää myös lupauksen niille, jotka sitä noudattavat.

Lähteet:
Vanha testamentti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 11:36

Muistin riparin aikaan, vaan en enää. Muisti on sellainen värkki, että se pyyhkii pois asioita ja tämä on yksi niistä.
Niiden sisältö on kyllä oikea.

Lähteet:
muistilokero unohdetut