Kuuluuko pääsiäispöytääsi myös kala?

Meillä kuuluu kalaa erimuodoissa.

Avainsanat: pääsiäisenä kalaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.03.2010 - 09:36

Kyllä. Lohta graavina tai kylmäsavustettuna. Kenties otan pakkasesta pöytään myös mätiä näiden seuraksi.

Kysyjän kommentti

ostin eilen ihanaa savulohta,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.03.2010 - 09:08

Mitä luultavimmin ei, lähinnä perinteistä ruokaa suosin. Kotimaista, kasvattamatonta kalaa on täällä päin jopa vaikea saada.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 09:09

Pääsiäislauantaina kalakeitto ja todennäköisesti jonain päivänä täytetty uunilohi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 09:16

Kyllä kuuluu , graafilohi on ensimmäisen päivän juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 09:29

kyllä meillä kalaakin syödään silloin.Kalaa ostetaan vain silloin ,kun sitä on tarjouksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 09:36

Lohi on halpaa, joten sitä tulee syötyä paljon muutenkin.
Pääsiäinen tuskin on mikään poikkeus. Pääsiäisenä tulee varmaan käytyä ulkona syömässä ainakin kerran ja ruoka selviää vasta pöydässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.03.2010 - 09:53

Melko varmasti, se kun hallitsee aika usein ruokakattaustamme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 11:26

savulohta olen suunnitelut laittavani pöytään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 11:48

Kyllä. Sillä syömme anoppilassa ja omalla äidillämme pääsiäisenä niin paljon erilaisia liharuokia, että kotona atorioinne sen vuoksi todella mielellämme kalaa. Vaikka emme kävisi pääsiäisaterioilla mummuloissa niin silti kalaa olisi taatunvarmasti pääsiäisaterioillamme. Kala eri muodoissaan on näet kuulunut aina juhla-aterioihimme. Syömme kalaa arkenakin todella paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 12:11

Lohta kalaa sitä varmaankin on pöydässä.Siitä saa maukkaat herkut ja kelpaa kaikille .Toinen on rahka piirakka sitruunalla maustettuna ja rusinat.Tietenkin omaan pullapohjaan tehtynä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 17:14

Kala kuluu meillä aina joka juhlapöytää jossakin muodossa...Uunilohta teen jonakin päivänä..Silakoita laitan useammalla tavalla,kylmänä syötäväksi ja graavilohta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.03.2010 - 17:46

Eipäs kuulu minun pöytääni. Syön ihan tavallista arkiruokaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 17:51

Kalaa täytyy aina olla muodossa tai toisessa. On niitä tärkeitä rasvahappojakin ja päivän elohopean tarve tulee "tyydytetyksi"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 18:30

Pääsiäsispöytääni kuuluu perinteisesti lammas (lammaspata) ja/tai kanaruuat, riippuen syöjien määrästä (siinähän kolmekin pyhäpäivää), kalaruokia tai kalaa eri muodoissa sitten vappuna laitan sekä myös jussina ja uutena vuotena:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 20:12

Kalaa varmalla jossain vaiheessa,muuten ei mulle Pääsiäinen merkitse yhtään mitään muuta kuin pitkiä pyhiä eli ei sen mukaiset sapuskatkaan,mämmiä ei koskaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 20:38

Kyllä minä laitan kalaa jossain muodossa, jos vain kaupasta saan lohta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 20:49

Kyllä kuuluu,laitan kalan uunin ja sinihomejuustoa päälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 13:13

Kuuluu, kuuluu. Silliä kullekin!!