Oletteko käyneet aidoissa englantilaisessa tai irlantilaisissa pubeissa matkoillanne?

Miten niiden meininki eroaa meidän juottoloista?

Avainsanat: pubit muualla

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.04.2010 - 21:14

Vietin 80-luvulla melko paljon aikaani Brittein saarilla ja Irlannissa, silloinhan ei voinut välttyä pubeissakaan käynneistä (osittaisesta majailusta)

Lähes jokaisella britillä/irkulla on oma kantapaikkansa, toinen olohuone, jossa tavataan kavereita ja hoidetaan suurelta osin sekin puoli sosiaalisesta elämästä joka meillä hoituu 'kotikäynneillä' so. vierailuilla toistemme kotona

Pubeissa käyvät kaikenlaiset ihmiset, ei ainoastaa kaljamarinaadissa lilluva kansanosa
Pubeihin voidaan kokoontua milloin mistäkin syystä, olen ollut mm. hautajaisten jälkeen muistotilaisuudessa parikin kertaa ja mukana olivat kaikki papista lähtien ( vainajaa lukuunottamatta )

Irlannissa mukana kuvassa on vahvasti myös musiikki jota esitetään kainostelematta kaikilla osaamisen tasoilla

Kysyjän kommentti

Sinulla vankka kokemus oikeista bupeista.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.03.2010 - 08:32

Kyllä vaan, varsinkin irlantilaiset pubit ovat hauskoja, niissä on lähes aina joku laulaja. Englannissa on mielenkiintoista pistäytyä kyläpubeissa. Juottoloita on vain Suomessa, se on havintoni. Niissä en käy mutta meno näkyy jopa kadulle asti!!
Ensi viikolla mennään Vilnaan jonne on yleistyneet myös viinibaarit ja hotellissamme on irlantilainen pubi (vain hotellni asiakkaat sinnen tiensä löytävät) koska hotellin omistaa irlantilainen. Aiemmin ei olla käyty pubeissa eikä viinibaareissa siellä mutta matkakumppani ehdotti myös jotain tällaista ja ihan hotellikadullamme on lähin viinibaari.
Noilla pubia vastaavilla paikoilla on ulkomailla useimkiten jokin muu nimi kuin pub.

Lisätty: 25.03.2010 - 10:36

Jätin tarkoituksella pois Lontoon pubit, ovat eri asia kuin maaseutupubit. Pubit Englannissa ovat pistäytymsipaikkoja työn jälkeen ja eräänlaisia sosiaalisia olohuoneita. Suomessa taas olutkapakoissa on tarkoitus juoda itsensä humalaan.
Jerseyn pubit joku mainitsi, niistä on kokemusta sen verran että käynyt olen, mielenkiintoisia.Kävin myös Lilys baarissa, siinä joka oli yksi tärkeä näyttämö Bergerac-sarjassa, siellä oli pakko käydä. Jerseyllä on ihan omanlaisensa, "siisti" meininki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 08:38

En ole käynyt pubeissa koskaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 08:52

Lontoon pubeissa, muutamissa. ainaki se wc oli ikivanha, sai roikkua jostai hihnasta joka tuli katosta. jotku näytti juovan olutta jostain pienemmista 2-2,5 dl laseista. en sitten tiiä voiko näitä sanoa aidoiksi koska käsittääkseni Lontoo ja muu englanti eroaa aika paljon toisistaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 09:10

Irkkupubi on käymisen arvoinen paikka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 09:22

En ole päässyt edes englantiin, saati sitten pubeihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 09:39

En ole oikein pubi-ihmisiä, mutta Lontoossa ja Jerseyssä oli melkein pakko käydä katsomassa, kun niitä koulussa niin mainostettiin.
Näitä tämän seudun juottoloita en oikein miellä pubeiksi. Sitä pitäisi kysyä joltain lontoolaiselta tai mieluummin irlantilaiselta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 09:41

Minulla on käymättä molemmat saarivaltiot. En ole vain saanut lähdettyä, vaikka kiinnostusta on. Etenkin Irlanti ja Skotlanti ovat olleet jo kauan kiinnostuksen kohteena. Suunnittelimme polkupyörämatkaa Irlantiin, mutta se vain jäi. Täynee ottaa uudelleen puheeksi. Vaikka en täällä pubeissa juurikaan käy, niin aivan varmasti tuolla kävisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.03.2010 - 09:51

Väliin on nuo juottolat jääneet matkoilla, on ihan muut meiningit mielessä kuin pubeissa istumiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 10:11

Ihan oikeassa Englannin maaseudun, Lontoon sekä Skotlannin ylämaan pubeissa kulttuurimatkoilla,joskus jopa kuunnellut kellon kilkattavan "Ladys and Gentlemen,last drinks please!".
Näitä meitin juottoloita on turha verrata british pubien tunnelmaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 10:13

Kyllä vaan tuli Rodoksella sellaisessa(Englantilaisessa) käytyä ja kokemus oli mahtava.Siellä oli aivan upea rento meininki.Omistaja oli aito englantilainen pariskunta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 17:23

En ole edes käynnyt Englanissa enkä islannissa..että pubit on jäänyt käymättä..Yleensä ulkomailla käyn mielummin terassilla..kun pubissa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.03.2010 - 17:37

Näkemättä ja käymättä ovat molempien pubit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 18:57

Kyllähän niissä on tullut poikettua matkalla ollessa. Käynti on mahdollisuus tutustua paikalliseen elämänmenoon sekä paikallisiin ihmisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 20:43

Olen käynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 11:58

Kyllä vaan. Mieleenpainuvin oli Matthew sreetillä Liverpoolissa jalkapallo-ottelun jälkeen (Liverpool-Tottenham). Liverpoolin kannattaja lauloivat kannatuslaulunsa (Your never walk alone) ja Evertonin kannattajat lauloivat pilkkalaulun Liverpoolille. Kaikki tunsivat Sami Hyypiän ja suomalaiset olivat toivottuja vieraita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2010 - 22:32

Skotlannissa tuli vierailtua useammassakin. Karaokea laulettiin sielläkin, mutta tunnelma oli (siitä huolimatta) mukavan välitön. Toki olen kyllä käynyt ihan kunnon Edinburgilaisessa pubissakin, joka oli enemmän puhdas juottola kanta-asiakkaineen.