Missä talviurheilulajissa eniten vaikuttaa henkinen kestävyys?

SM, EM, MM. jne.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.03.2010 - 21:17

Mäkihypyssä kanttia kysytään jokaisessa suorituksessa. Muissa lajeissa on joskus helpoimpiakin hetkiä.

Kysyjän kommentti

Monta oikeata vastausta. Mäkihyppy se oli lajiksi mainittu.
Vastasit ensimmäisenä, joten valitsin Sinut, vastasit ilman dopingiä sen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.03.2010 - 20:44

Kahta tarjoan ehdolle: jääkiekko ja mäkihyppy.

Lisätty: 24.03.2010 - 22:28

Mäkihyppy näyttää saavan niin paljon suosiota, että lienee paikallaan perustella myös jääkiekkoa: kyllä vaatii aikamoista henkistä kanttia pelata seuraavana päivänä pronssista, kun on edellisenä päivänä hukannut mahdollisuudet loppuottelupaikkaan. Ja se tuki, minkä yleensä suomalaiset antavat tässä tilanteessa, ei ainakaan auta nousemaan. Kypärää täytyy nostaa Suomen Leijonille mahtavasta taistelutahdosta.

Lähteet:
vancouver2010.sportti.com/le...ronssille/

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.03.2010 - 21:38

Minusta mäkihypyssä sitä tarvitaan eniten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 21:49

Olen kanssa mäkihypyn kannalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 23:11

Taitaa olla mäkihyppy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 07:04

Näitä veikkaisin hiihto ja mäkihyppy

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 08:51

Kaukopartiohiihto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 15:09

Kyllä se on pilkkiminen ja jos on vielä heikot jäät eikä tule sintin sinttiä niin kyllä se hermoja vaatii...No,mäkihypyssä tarvitaan hyvät hermot mutta ei se toki yksinään ihan riitä.Lahdessa tuli hypittyä joskus poikasena ns.karpalon mäestä ja Kankkosen Viki yritti valmentaa.Kerran kunnolla kaaduttuani en enää kiivennyt torniin ja nyt en menisi enää pienempäänkään mäkeen vaikka mikä olisi.

Lähteet:
Häränsilmä karpalon mäki Lahti v-69

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 18:57

Eräs 50 km:n olympiavoittaja kertoi että silloin siellä oli kymmenkunta ukkoa joilla oli kuntonsa puolesta mahdollisuudet voittaa, mutta hän on voittaja jolla on kovin tahto. Lieneekö tuolla mitään tekemistä henkisen kestävyyden kanssa?
Tiedän että sillä matkalla joutuu monta kertaa noutajan voittamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.03.2010 - 19:33

En osaa nimetä sitä mikä eniten vaatii. Kyllä niitä on useimpia, kun kuuntelee noiden urheilijoiden kertomuksia suorituksistaan. Mutta myönnän, että jääkiekko ja mäkihyppy ovat sieltä vaativimmasta päästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2010 - 21:27

arvostelulajit ne herkimpiä kömmähdyksille on ja onnistuminen siitä henkisestä kantista kiinni

mm. mäkihyppy, lumilautailut, taitotoluistelu ....