Kuulin,että koira kuolee yhdestä xylitol makeisesta!Onko tosi?Mikä sen tekee vaaralliseksi koiralle?Eikö sitten ihmisellekin paha?

Avainsanat: xylitol myrkkyä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 24.03.2010 - 14:47

Kohdassa ehtoton ei - punaisella on tuosta tietoa.
www.cubegroup.fi/sivut/pikku...kintayleis

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.03.2010 - 14:58

Myös suklaa on koiralle vaaraksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 15:03

No vain oli näin. Olihan siinä Idan linkissä muitakin (ehdoton ei) aineita. Ylättävää, mutta kaiketi totta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 15:49

Juu meinasin tyttäreni pojan koiralle Hilulle antaa suklaata, mutta Mikko kielsi jyrkästi, sanoi, että
se voi kuolla siihen. Mistä syy moiseen, no se olisi jo toinen kysymys

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 16:51

Itselläni koira ,keskikokoinen,söi vahingossa kokonaisen suklaalevyn ja ,kun sen huomasin soitin lääkärille niin lääkäri sanoi,että neljännen suklaalevyn jälkeen ois henki voinut lähteä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 17:39

Suklaan olen tiennyt,että on tosi vaarallista koiralle..että voi olla koiran kuolemaksi..siksi suklaat pidettävä kaapissa,jos on..että ei koira pääse miitä syömään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 18:36

Ei nyt sentään yhdestä makeisestä koira kuole. Lapsuudenkodissani koira vetäisi salaa kokonaisen kaksikerrosrasiallisen Pandan konvehteja eikä seurauksena ollut kuin se, että maha meni hiukan löysälle vaan ei sentään ripuliin saakka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 20:14

Enpä minäkään usko että yhdestä purkasta karvainen kaveri kellahtaa.
Ksylitolipurkkaa taidettiin syöttää ihan surutta aikoinaan koirille - ainakin ne turuilta ja toreilta niitä onnistuivat maasta, vähän käytettynä tosin, löytämään ja kuonoonsa hotasemaan - eipä ole ketarat ojossa ksylitoliin kuolleita koiria tullut ikinä vastaan...

Meidän mäyris veteli aikanaan lahjaksi saadut suklaakonvehdit ja koko laatikollisen - selvisi ripulissa:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 09:07

En usko tuohon väittämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2010 - 09:18

Meillä koira löytää ulkoa ties mitä hyvää ja vähemmän hyvää,eikä mitään sen kummempia probleemia ole saanut. Kun raitilla kulkee mm. kylillä että luonnossa ja ties mitä mausteita/-aineksia maastojen kätköistä löytää,niin ei jatkuvasti voi olla kaikkea tarkkailemassa,kuin remmistä kiskomassa,josta koirakin ns.stressaantuu.
Kun nuuhkinen kuuluu koirien työhön että käyttäytymiseenkin,niin olemme antaneet vapauden etsiä ja haistella,kuitenkin vähän itsekin seurata,mitä mahdollisesti edessään näkee.
Joten ei kaikesta näkymättömästä kuin näkyvistäkään pidä stressaannuttaa niin itseään kuin lemmikkiään.