Onko Espanjaa vaikea opiskella?

Avainsanat: espanja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.03.2010 - 13:23

Alku aina helppoa,mutta mutkistuu edetessään,niinkuin muissakin kielissä,kannattaa opiskella espanjaa.Varsinkin ennen matkaa,kantsuu opetella jotain fraaseja,tervehdyksiä yms.pelkkää plussaa perillä.

Lisätty: 24.03.2010 - 13:59

Suuri plussa lisäksi,kun osaa kieltä,niin sua ei voida myydä ainakaan alle torihintojen :-)

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 24.03.2010 - 13:20

En ole opiskellut mutta yksi kaverini yritti opiskella, jätti kesken ja totesi: liian vaikeaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 13:37

Ei silläkään asialla ole kiirettä. Se on noita "ma´nana" miesten hommia.
Älä tee sitä tänään, minkä voit jättää huomennakin tekemättä.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 15:04

Vaikea sanoa,kun en ole opiskellut,luulisin että on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 15:25

Yhtä helppoa tai vaikeaa kuin muidenkin kielten opiskelu. Paljon riippuu omasta halusta ja motivaatiosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 16:00

Opettele sanomaan, minä rakastan Sinua ja missä on Suomen suurlähetystö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 16:09

Riippuu opiskelija iästä.
Tuota kannattaisi kysyä sulkikselta, osavuotiselta espanjalaiselta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 16:53

Opiskelu on helppoa, oppiminen vaikeampaa ja Espanjan ymmärtäminen aika vaikeata, kun ne usein puhuu niin hirveän nopeasti. Silti "kannattaa" yrittää oppia edes jotain, vaikka vain sanontoja.
Matkailua helpottaa jo sekin jos osaa lukea / tulkita kylttejä.
Kuuntele ja harjoittele tästä Espanjan uutisia TVE Canal 24h Directo www.rtve.es/noticias/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 18:15

Kaikki kielet on mielestäni vaikeaa opiskella...kun ei ole kielipäätä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 20:13

mm. helpompaa kuin Japanin, Kiinan, Arabian tai Venäjän opiskelu.

Suomen kieli on vaikeaa lähinnä erilaisuutensa takia,mutta esimerkiksi suomen verbioppi on huomattavasti helpompi kuin espanjan kielen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 20:21

Tämä vinkki koskee valitettavasti vain helsinkiläisiä. Voin lämpimästi suositella Ressun aikuislukiota kielten opiskeluun. Olen käynyt itse iltakursseilla ja todennut, etten ole koskaan oppinut niin nopeasti. Ehkä syynä oli oma motivaatio ja varmaan opetusmenetelmätkin ovat muuttuneet sitten 80-luvun.

Lisätty: 24.03.2010 - 20:26

Niin ja sitten vielä vastaus kysymykseesi: espanjan opiskelu ei ole vaikeaa. Itselläni vaatimustasona on turistitaso - small talk.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 03:06

Espanjan opiskelu oli musta yhtä helppoa kuin englannin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 13:01

Kyseisen kielen eli espanjan oppiminen ei ole vaikeata mutta kielitaidon ylläpito ja kehittäminen on se vaikein juttu. Pitäisi nimittäin käyttää kieltä jota on opiskellut, silloin taito pysyy tallella ja sanavarasto karttuu. Kaikissa kiliessä on omat hankalat kohtansa. Espanjaa olen vain hieman "tunnustellut" ei ole motivaatiota sen opiskeluun, en tarvitse sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 20:48

Luulisin että huomattavasti helpompaa kuin venäjän opiskelu, jota olen monta vuotta epätoivoisesti yrittänyt opiskella kansalaisopistossa.