Kumpi versio on virsikirjoista parempi, kovakantinen vai pehmeäkantinen? Kumpaa on käytännöllisempi käyttää?

Avainsanat: virsikirja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.03.2010 - 16:08

Kyllä kaikissa kirkoissa on virsikirjat nätisti rivissä kirkon eteisessä tai kirkkosalissa.
Minulle on sama laulanko kova- vai pehmyt kantisesta, kunhan siinä on tarpeeks iso
präntti.
Ja nykyisin kun käytössä messut, niin niissä kirkon virsikirjoissa on "kastamisesta hautaukseen"
laitettu eri tavat ja sitten on virsiä mitä meidän tavallisten kuolevaisten kotona olevissa veisu-
kirjoissa ei ole.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 24.03.2010 - 13:16

Ei ole kokemusta, mutta jos hankkisen sellaisen ottaisin ehdottomasti pehmeäkantisen. Pysyy siistimpänä ja on käteen miellyttävämpi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 13:25

Kyllä pehmeäkantinen on paljon mukavampi selailla..ja mukautuu paremmin vaikka laukkuun,jos tarvii mukana kuljettaa....kovakantinen jäykkä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 14:15

Eikös niitä kirkossa ole luettavaksi,ei tarvi omia kanniskella,mutta jos,niin pehmopainoksen valkkaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 16:13

Miten olisi tälläinen nykyaikainen painos?
www.tietoviikko.fi/kaikki_uu...314425.ece
Ehkä se pehmeäkantinen kuitenkin on mukavampi käyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 18:31

Tällä hetkellä käytössä A5 kovakantinen, nuoteilla varustettu virsikirja. Hyvin on sujunut noilla eväillä.
Tosin oikeet veisaajat suosivat pehmeäkantista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 21:06

Ei ole käytössä. Kuuntelen kyllä mielelläni Samuli Edelmanin Virsiä CD:tä. Valintani olisi pehmeäkantinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 08:45

En tarvitse virsikirjaa, en käy kirkossa ja kotona en laulele myöskään virsiä. Kirkossa on virsikirja ihan talon puolesta, itsellä ei tarvi olla silloinkaan jos kirkkoon menee.