Miksi viljasiilot ja polttoainesäiliöt rakennetaan lieriön muotoisiksi?

Lisätty: 24.03.2010 - 09:09

Syitä on kaksi tai useampia.

Avainsanat: viljasiilo polttainesäliö

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.03.2010 - 12:33

Mun tulee tämä siivousnäkökulma heti mieleen,että ei nurkkiin pääse kerääntymään mitään sontaa tai muuta luonnontuottetta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.03.2010 - 09:07

Eivät pääse seinät pullistelemaan sisällön paineesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 09:09

Rengasvoima on insinöörien paremmin hallittavissa!
Materiaalimenekki tilavuuteen nähden edullisin.
fi.wikipedia.org/wiki/Tiedos...1.2009.JPG

Lähteet:
40 vuoden rakennesuunnittelu kokemus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 09:39

ajattelen et tulee luikkaimmin tuotteet alas , ainakin viljat , kun ei jää nurkkiin kiinni .. joskus tekis kyl hyvää joidenkin ihmistenkin päästä hetkeksi sellaiseen pyöreään huoneeseen.. näin ne sanovat , mut en varma oiskos se sen parempi sittenkään ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 12:20

Säiiöstä huomaa mahdolliset vuodot helpommin. Lisäksi sitä on parempi käsitellä ja tyhjentää korjaustilanteessa. Myös paine on pienempi. Perustus säliön alla ei vaadi niin paljon tilaa, kun muut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 18:23

Säiliöstä pääsee vilja paremmin valumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 02:54

Paino ja paine jakautuu tasaisemmin ja tavara tulee liukkaammin ulos. Näin mä kuvittelisin.