Mitä tulee mieleen Sargassomerestä ja missä se sijaitsee?

Avainsanat: sargassomeri

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.03.2010 - 09:02

Sargassomeri on Pohjois-Atlantin osa Länsi-Intian saariston, Bermuda-saarten ja Azorien välissä.

Lisätty: 24.03.2010 - 09:03

ekaksi mieleen tuli Sardiinit.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.03.2010 - 09:05

Kategoriassa eläimet ja lemmikit, ankeriaat kutevat Sargassomeressä.
Tässä yleistietoa englanniksi ja kartta. en.wikipedia.org/wiki/Sargasso_Sea

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 09:06

Mieleeni tulee Bermudan kolmio.

Lähteet:
mystiikka.tripod.com/bermudan.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 09:19

Minulle ei tullut mieleen mitään,nyt olen viisaampi luettuani toisten vastauksi.Aina voi oppia uutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 10:18

Oikeita vastauksia on tullut joten en toistele niitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 10:22

Satu kertoo että ankeriaat aamu-usvassa lähtevät lammista kutureissulle sinne?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 10:41

Ryhmä ankeriaita samas kasas ja vedes,kaukana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 11:49

On myös olemassa monen veneilijän kammoaman Liminganlahden "sargassomeren". Hailuodon ja mantereen välissä kulkee ihan hyvin viitoitettu ja tavallisille purjeveneillekin riittävä sisäväylä. Mutta etenkin loppukesällä valtavat meriruohot nousevat pohjasta jopa yli kolmen metrin syvyydestä, ja takertuvat veneen potkuriin. Niitä saa sitten irroitella, jopa useampaan kertaan. On myös hiukan kamnnmottavaa ajaa venettä ruohojen sekaan, vaikka luotain näyttääkiun monta metriä vettä. Ilmiön syynä on Limingan seudun laaja ja hyvin intensiivinen tehomaatalous. Pieni joki syöttää valtavat ravinnemäärät Liminganlahteen, jonka vesi vaihtuu huonosti kahden kapean ja matalan salmen kautta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 13:25

Sargassomero on osa Pohjois-Atlanttia ja Sargassomeri on osa Bermudan kolmiota.