Ostatko kodinkoneeseen tuplatakuun?

rnwww.taloussanomat.fi/raha/20...104179/139

Lisätty: 24.03.2010 - 07:44

Turhat tuplatakuut tulevat kalliiksi.

Lisätty: 24.03.2010 - 20:02

Oheisessa Taloussanomien linkissä kerrotaan kauppiaiden antamasta takuusta. Tiesitkö, että takuun antaminen on vapaaehtoista?Kuluttajansuojalaki turvaa perusoikeudet virhetilanteissa. Tiesitkö myös, ettei vastuu lopu takuupäivään? Mielenkiintoinen artikkeli, joka kannattaa lukea, voi säästää sinulle joskus muutaman euronkin.

Avainsanat: takuu kuluttajansuoja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.03.2010 - 07:33

ei olla otettu , meillä on kotivakuutus , joka korvaa nuo koneet sit takuu ajan jälkeen...

Kysyjän kommentti

Aika lailla samankaltaisia vastauksia, joten nopeimmalle pisteet. Kuluttajat eivät juuri tiedä, mikä takuu on ja mitä se kattaa. Moni ostaakin turhaa turvaa vielä takuun päälle. Takuun antaminen on vapaaehtoista, kuluttajansuojalaki turvaa kuluttajalle tietyt perusoikeudet virhetilanteissa. Myydyn tavaran pitää olla kunnossa, eikä takuuaika ole yhtäkuin tuotteen käyttöikä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.03.2010 - 07:53

En osta tuplatakuita. Eilen ostetulle sähköliedelle tuli normaali 2 vuoden takuu. Kotivakuutushan korvaa myöskin jotain....hm. jos korvaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 08:00

Se on vakuutusyhtiöiden tapa rahastaa? En ole mennyt vielä siihen halpaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 08:08

Yksi turhemmista paikoista mihin rahansa heitää voi. On kuin taannoin puheena ollut toivomuskaivo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 08:30

Tähän läppäriin ostin hoviasentajani kehoituksesta.
Läppäri on kovilla kun sitä kuljetellaan ja usein käytetään aika huolettomasti.
Tämä on käynyt pajalla jo varsinaisena takuuaikanakin.
Jääkaapit, hellat sun muut kestävät niin kauan kuin niitä viitsii katsella, tai vähintään sen tuplatakuun ajan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.03.2010 - 09:27

En osta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 09:28

en

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 09:55

Ei olla otettu koska ei olla tiedetty sellaisen olevan olemassakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 10:43

MIkäs vakuutuskonkelo se on?Antaako tupla-ajan takuulle?Ilmeisesti ei moista ole,kun ei o tietoo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 10:48

En ole koskaan ottanut tuplatakuuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 11:13

Ihan tavallinen takuu vain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 11:47

En ole edes ollut tietoinen mistään tuplatakuusta...että sellaisen voi ottaa.en kyllä ota vaikka voisi..kotivakuutus korvaa..jos joku hajoaa takuuajan jälkeen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 15:06

En osta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 16:25

Aivan tvallisen takuun, en ole kuullutkaan, että niitä saisi ostaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 22:44

Helpostihan sitä tyrkytetään mutta siihen miinaan en ole vielä mennyt

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 02:55

Ihan sen normaalin takuun olen ottanut. Kyllä sen sitten voi korjauttaa ilmankin takuuta, jos sattuu hajoamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 09:52

Toshiban tietokoneissa on 2v takuu ja se riittää.
Muutamaan malliin saa lisätakuun (rahat takaisin - takuu), joka tarkoittaa sitä että jos kone hajoaa tuon ajan kuluessa saat rahat takaisin sekä uuden koneen. Tuollaista voipi jo harkita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2010 - 19:55

kyllä ne normaalit takuut saavat luvan riittää