Saako kirkkokonserttiin myydä pääsylippuja?

Kerran kirkkokonserttiin myytiin Turussa. Oli oikein lehti-ilmoituskin Turun Sanomissa (pääsymaksu).

Avainsanat: kirkko pääsylippu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.03.2010 - 01:54

Niin se maailma muuttuu.
Kauan myytiin "ohjelmia" ja myydään vieläkin pienempiin tilaisuuksiin, mutta ostamatta ei sisään ole asiaa. Tuskinpa monikaan kotimainen megastara ilmaiseksi esiintyy, joten kai se on hyväksyttävä ja maksettava, jos sisään haluaa.
Kerätäänhän nykyään joka Jumalanpalveluksessakin kolehti, eikä siinäkään kehtaa olla edes muutamaa kolikkoa laittamatta. Seteleitä näkyvät enimmäkseen lahjoittavan, jotkut näkyvästi, toiset salaa.
Kirkkoon meneminen on täysin vapaaehtoista, eikä veroakaan ole pakko maksaa kuin yrityksen.
Säästää voi helpommin jossain muualla. Vaikkapa mäyräkoirassa tai perjantaipullossa. Terveellistäkin se on joskus olla ostamatta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.03.2010 - 02:05

On näköjään tullut tavaksi vaikka kirkkoon pitäisi olla ilmainen pääsy

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 04:56

ne ottaa mummoilta ja papoilta rahat pois vielä kun kerkeevät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 05:37

oiskos ollut just sen juyuin jälkeen, kun sitä kysyttiin,et onko oikein ottaa pääsymaksu, niin joku sieltä vastas ,et ei se ollut pääsymaksu vaan maksu ohjelmalehtisestä , siis sisällössä mitä siellä tuleman piti, mut väärin se on , itsekkin mielän sen sisäänpääsymaksuksi ja aina niis ilmoituksis tai konserteis on selkeesti hinta esim 20e ...jot maksa tai ole pois...ymmärtäisin....mää ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 06:09

Jouluna oli monessa kirkossa esiintyviä laulajia pääsymaksu oli 30e.Ei kait kirkoon jumalapalvelukseen meno maksa. Mitä kolehti mutta on kait vapaaehtoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 06:40

Kyllä,sinne myydään pääsylippuja.itse en ole koskaaan ostanut,enkä käynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 08:33

Pääsylippujahan ne on vaikka miten"ohjelmamaksusta"puhutaan."Väänsin kättä"erään rovastin kanssa asiasta ja hän sanoi,että kirkon voi vuokrata vaikka esiintyvä taiteilija ja hän sitten perii sen"ohjelmamaksun.Eräälle"kuurankukkamiehelle"joka usein kirkkoa vuokrailee en sympatiaa anna.Itse ratkaisin asian eroamalla kirkosta eli nyt ei ole sitä vähääkään sanavaltaa joten vedelkööt minun puolestani kirkoissa vaikka letkajenkkaa...Vaikka olen eräänlainen taiteilija niin joissain asioissa en hyväksy "uudistuksia"ja kirkko on sellainen instituutti!

Lähteet:
Turhaan,aivan turhaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.03.2010 - 09:09

Kirkonpalvelijat tekevät työtään ilmaiseksi meille seurakuntalaisille, mutta jos Vesa-Matti Loiri menee sinne esiintymään, niin ei hän Pyhästä Hengestä sitä tee. Euroja siihen pitää saada.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 10:51

Kyllä mun mielestä,jos taiteilija konsertin pitää.Olen ollut esim.maksullisessa Izumi Tatenon Temppeliaukion kirkon konsertissa ja ilomielin maksoin lipun,mutta urkukonserteissa ramppaan maksutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 15:16

Varmaan silloin jos taiteilija on paikalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.03.2010 - 16:52

Ei kuulemma saisi, koska se sotii kirkon periaatteita vastaan. Ohjelmalehtisestä puhuvat aina. Olen kerran ollut niitä ohjlmelehtisiä itse myymässä. Ja minulle sanottiin, että jos joku ei sitä halua ostaa niin ei voi pakottaa, mutta ei voi myöskään ajaa pois kirkosta. Näin ollen tämä yksi pariskunta jäi pokkana kuuntelemaan konserttia. Eikä näyttänyt omatunto painavan yhtään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 18:34

Kyllä minä olen ainakin ostanut liput,kun on halunnut mennä kirkkokonsertiin..eiköhän se myyminen ole ihan luvallista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 08:52

Kirkoissa järjestetään konsertteja joihin on pääsyliput. Johanneksen kirkossa on ollut sellaisia konsertteja, esiintyjinä on ulkomaisia kuoroja ym. myös joulukonserit joissa esiintyy jokin tunnettu taiteilija, ovat luonnollisesti maksullisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2010 - 17:17

kun kirkko on vuokrattu esiintymispaikaksi ei siinä pitäisi olla mitään epäselvää

esiintyjä (järjestäjä) voi haluta mikälaisen maksun haluaa ja jos tahdot kuunnella, se pyydetty hinta sitten vaan on maksettava (ihan niinkuin muissakin tiloissa järjestetyissä konserteissa)