Millä YLE rahoitettaisiin?

Kyllä verotuksella pitäisi hoitaa, silloin maksaisivat nekin jotka nyt eivät nyt maksa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.03.2010 - 19:25

Oravan-nahoilla!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.03.2010 - 19:31

Rahoitus ei liene epäselvä. Nykyään kerätään lupamaksuina n. 450 mijloonaa. YLE:n tarve on 450-500 miljoonaa. Kiista on vain siitä miten raha kerätään (mediamaksu, budjettirahoitus ta jokin muu).
Verovaroilla kerättävä raha budjettiin YLE:ä varten ottaisi huomioon pienituloiset, silloin kaikki joutuisivat maksamaan osansa veronmaksukyvyn mukaan.
Muussa tapauksessa pienituloisten kompensatio on ongelmallinen, kuten myös keräystapa (kaikilta?, Ikäraja?, kotitalous?, miltä luukulta tuki?, jne...). Aika sekamelska.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 20:18

mainoksilla , noihin jo on tottunut ja ei muutenkaan yle näytä, kuin uusintoi , niin aivan sama ox niis mainoksia minusta , eikä missään nimessä meitiltä nykyisiltä maksajilata , kun se ei kuitenkaan ole 100% tai sit jos pakottavat maksamaan sakkojen ym ulosottojen uhalla , niin ei sekään ole oikein...joot mainoksia vaan töllön täydeltä ja ilamiset ohjelmat :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 20:22

Myytäis se tuppeen sahattu lautakasa, jos se nyt sitten mistään löytyisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 20:33

Julkiset palvelut, kuten YLE, pitäisi pääsääntöisesti rahoittaa budjetista eli verovaroin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.03.2010 - 20:45

Kansanedustajien turhilla kulukorvauksilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 21:10

Mainoksilla..vaikkei ne mainokset mitää kivaa katseltavaa ole..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 21:29

Viime vuoden TV-lupa uusitaan 3 seuraavana vuonna, kuten ohjelmatkin ;-)
Kyllä ainoa läpimenevä vaihtoehto tulee olemaan kokonaan budjettirahoitus.
Kun eivät nyt kehtaa laittaa maksukortille, koska suurin osa kansasta on jo ostanut digiboksinsa jossa ei ole kortinlukijaa. Eikä edes uusissa taulu-tv:ssa yleensä ole kuin paikka 37,50-80e maksavalle kortinlukijalle eli conax moduli, CI-paikka (Common Interface) Conax maksukortille).
halpa www.kauppasatama.fi/?tuote=C...CA-moduuli
kallis www.taulutelevisio.fi/kauppa...g.php?c=46
tietoa www.kanavapaketit.info/Korti...ukija.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 22:53

Rahoitus ei olisi mikään ongelma, jos YLE pitäytyisi alkuperäisessä tarkoituksessaan.
Nyt se yrittää tuottaa hömppäviihdettä, ostaa kalliita amerikkalaisia sarjoja ja ties mitä sellaista, jota en ole koskaan edes vilkaissut.
Jos minä saisin päättää, niin karsisin väen kolmasosaan ja ottaisin käyttörahat valtion taskusta.
Suosikkisarjoihin (mitä niitä nyt Ylellä onkaan, en tosiaankaan edes tiedä?) tulisi mainoksia, mutta ei olisi mediamaksua tai televisiolupaakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 23:06

Oravannahkojen käyttö loptettiin kun ne tukki pajazzot

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 23:18

Verorahoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 05:28

emme tarvitse yleä joten kanavan ja tv maksut voidaan poistaa. tai maksavat jotka katsovat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 12:55

Budjetistapa pitäisi,mutta vaikeeta näyttää olevan.Uusi masina taas joka talouteen ja kortteja koneeseen ja maksu sen mukaan mitä katsoo taikka ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 09:10

Olen äänestänyt ja edustajani saavat päättää asian. TV-luvattomat haluaisin kuriin kuitenkin. Mainoksia en myöskään haluaisi kaikille kanaville eli vaikea asia.
Onko radiotoiminta , ja TV-toiminta, julkista palvelua oikeasti, siitä en ole niinkään varma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2010 - 17:24

Radio- ja TV-toiminassa on selkeä sektori julkisille palveluille, sen rahoitus budjetista,

viihteen eri muodoista, niiden tuottamisesta, jakelusta ja rahastamisesta pitävät 'markkinavoimat' kyllä hyvää huolta, siihen ei julkista rahoitusta tarvita