Käytätkö säännöllisesti jotain vitamiineja.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.03.2010 - 20:58

Parasta tietty on jos ne vitamiinit sun muut kivennäisaineet ja rubniitit saa omasta ruokavaliosta = syö vihaneksia, hedelmiä, lihaa, sisäelimiä, jne. oikeassa suhteessa. Sitten taas jos on jostain syystä heikentynyt immuniteetti/sairaana tai esim. tupakoi tms. niin silloin olisi hyvä ottaa lisävitamiineja. Tupakoitsija tarvitsee paljon enemmän esim. C-vitamiinia, C-vitamiini myös auttaa myös rautaa imeytymään elimistöön paremmin, ja rautaa sisältävien ruoka-aineiden kanssa ei auta juoda maitoa, koska maito taa estää raudan imeytymistä. Apteekista ostetuista käsikauppalääkkeistä itse käytän B-vitamiinia ja C-vitamiinia (ovat vesiliukoisia, eivätkä varastoidu elimistöön), ns. depot- tabletteina, joiden vaikutus on pidempiaikainen, eivätkä poistu seuraavan WC-käynnin mukana sinne pönttöön. itse noin 3kk kuureina ja pari kuukautta taukoo.

Lähteet:
joku aiempi vastaukseni, joka vieläkin pitää paikkansa:)

Kysyjän kommentti

Tässä tietoa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.03.2010 - 18:48

joo kalsiumia jossa on Dmukana...noi lääkärin määräyksestä, c,b mengesiumia olikohan tuollalailla se nyt oikein kirjoitettu...apelsiinejä ja baananeita sekä monipuolista ruokaa josta saa myöskin omegaa ja muita vitamiineja...aika säänöllisesti noita syön...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 18:51

Poretabletteja ,joissa on kaikki vitamiinit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 19:01

Kalkkia,inkivääriä ja kalatabletteja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 19:16

Moniakin talvisaikaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 20:13

Otan aamuisin yhden monivitamiinipillerin ja yhden omega 3-kapselin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 20:14

Käytän monivitamiinitabletin, sitten sitä paljon puhuttua D-vitamiiniä erikseen, kalkkia. B-viramiiniä myös ja C vielä erikseen. Kaliumin vajaukseen kaliumia,mutta sehän ei ole vitamiini. Niin ja tärkein mangnesium,
kun pakkas vanhan akan jalat meneen kippuraan yön aikana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.03.2010 - 20:32

En käytä - valitettavasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 21:26

Syön päivittäin hedelmiä ja vihanneksia...että en syö purkista vitamiinia..kalsiumia otan purkista,kun en käytä maitoa piimää kyllä välilä ruuan kanssa.
Eikä väsymys vaivaa...olen pirteä kun peipponen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 22:07

Jeps, Multitabsia ja hedelmiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 23:16

Gerimax-poretabletteja yleiskuntoon. Priorinia-hiuksille. Ja koska liikun paljon, niin vielä lisäksi poreena magnesiumia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 00:30

D-vitamiinia talvisin, kesällä vähemmän.