Otin tietokoneeseeni kaikista halvimman vaihtoehdon.Pitäskö hommata kalliimpi, että tää ei ois niin hidas ja tilttais vähän väliä?

Vai johtuuko hidastelu/tilttailu keskusyksiköstä?

Lisätty: 23.03.2010 - 15:56

En tarkottanu halvinta tietokonetta.Tämä on taloyhtiön jaettulaajakaista M1.Olisko M2 nopeempi?On ainakin 7e/kk kalliimpi.

Avainsanat: tilttaus hidastelu tietokone

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.03.2010 - 16:38

Näillä tiedoilla ei voi paljoa vastata ? Mutta ostit ilmeisesti tietokoneellesi kaikkein halvimman internetyhteyden, jos sen nopeus on vain 275 tai 525 kbps (kb/s), niin se on todella hidasta. 1 Mb/s on jo aika hyvä. Kalliimpi on yleensä nopeampi. Taloyhtiön jaettu laajakaista voi hetkittäin olla hidas, varsinkin jos joku oikein imuroi tms.
Koneen tilttailu ? jos tarkoitat käyttöjärjestelmän jumiutumista tai kaatuilua, niin se on eri juttu, onkohan sinulla Windows Vista ? Oletko päivittänyt käyttiksen ? Millä selaimella olet netissä ? Mitä ohjelmia on taustalla auki tai valmiudessa - syömässä muistia ? Paljonko koneessa on muistia ? Mikä prosessori ? Kysymyksiä olisi paljon.

Tee yhteyden nopeustesti, niitä on monta erilaista - Googlaa.
www.msoy.fi/yksityisasiakkaa...eustesti2/
nettimittari.ficora.fi/netti...nPage.aspx
tai monimutkaisempi joka on myös opettavainen
www.speedguide.net/analyzer....1269354349

Lisätty: 23.03.2010 - 17:49

Katso Palisanterin vihjeet
vempaimia.net/tietokoneen-no...alkajille/
windows.microsoft.com/fi-FI/...erformance

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.03.2010 - 15:47

Vaikea sanoa, kun en tiedä koneesi tietoja?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 15:48

Tarkoititko, että halvimman tietokoneen, vai mitä???

Osta lisää muistia, jos muistipaikkoja tyhjillään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 17:27

MInulla on hintaluokan halvimmasta päästä ja hyvin olen juttuun tullut, ylittää jopa nopeudessa
omat ajatuksenikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 18:32

Minä ostin halvimman koneen .Hyvin on toiminut ,vaikka välillä jumittuu ja hidastelee,toimii yleensä salaman nopeudella.En tarvitse kalliimpaa konetta harjoitteluun netissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 18:54

Minullakin halpa läppäri..hyvin on toiminut,vaikka välillä hidastelee..mutta johtuu varmaan ruuhkasta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 01:38

Minä olen pärjännyt megaisella seitsemisen vuotta.
Tietysti kaksimegainen on nopeampi, mutta jos et wareta ja katsele paljon videoita, niin kyllä yksimegaisellakin pitäisi pärjätä.
Koneelle ei kannata ladata turhia pienoisohjelmia, eikä mitään muutakaan, mitä ei tarvitse. Kone päivittää niitä jatkuvasti.
Yksi suurimmista hidastajista on virustorjunta ainakin käynnistettäessä.
Selaimillakin ja niiden toimivuudella on eroja. Niitä tosin päivitetään jatkuvasti, joten tilanne vaihtelee.
Itse pidän Googlen Cromesta.
Epämääräisillä sivuilla surffatessa niistä voi tulla mitä vain, vähintään bannereita ja "miljoonas kävijä"-voittoja.
Jos harrastat noita kaikkia mainitsemiani, niin silloin pitäisi olla ainakin kahdeksan megainen yhteys. Minulla on myös halvin 384-mokkula, joka riittää Napsutteluun mainiosti ja Hesarinkin lukemiseen välttävästi. Netti-tv sillä ei toimi kuin auttavasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 03:06

jos taloyhtiöllä on1megan jaettu laajakaistayhteys, riippuu yhteyden nopeus käyttäjämäärästä , kuinka paljon kulloinkin talon asukkaista on yhtäaikaa netissä.
jos et halua sijoittaa omaan yhteyteen, on vain yritettävä tulla toimeen sillä mikä on.