Kaunein aihe taulussa: muotokuva, maiseva vai kukka?

Avainsanat: taulun aihe

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.03.2010 - 11:01

Minua miellyttää vahvat tulkinnat, joista esimerkkinä Albert Edelfelt ja Akseli Gallen-Kallela teokset. Voisin tuntitolkulla (jos niskat kestäisi) katsella Michelangelon Sikstuskappelin maalauksia.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.03.2010 - 10:28

vähän utuinen maisema. metsä, niitty tms.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 10:32

Ei mikään noista, vaan abstraktit aiheet ovat mieleeni. Maisemaa näkee kun katsoo ulos ikkunasta.
Toki taiteeseen ei voi valita vain yhtä aihetta joka olisi se paras.Värit ovat tärkeintä maalauksissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 10:37

Minulla on muutama arvotaulu olkkarissa, minä pidän maisemataulusta eniten, Arthur Heickell on maalannut väreillä luontoa , ja minulla on myös Juhani Palmun pari kuvaa, ei niitä latoja halua montaa kuvaa, luonto aiheiset maalarit yleensä maalaavat sitä luontoa ja kännipäissään itseään ja vaativat rahaa ennenkuin edes maalaamaan aloittavat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 10:49

Meriaiheiset taulut lepuuttavat mieltä ja kirkastavat katsetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 10:50

kukkia , maisemaa löytyy täältäkin ...kyllä nuo kukkataulut tuovat iloisilla väreillään niin kesän mieleen , et oujee :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 11:05

Maisemat,von Wrightin veljesten maalaukset,erikoisesti linnut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 11:10

Minulla on kaunis maisemataulu ja se on vanha.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 11:59

Maisemataulut on minusta ihania..se on varmaan kun on meri aina ollut lähellä..
Kukkataulut on kyllä kauniita ja hempeitä..

Lisätty: 23.03.2010 - 21:33

Eli merimaisemat..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 13:45

Kyllä se on maisemakuva. Mulla on iso maalaus seinällä siinä on paljon voimakkaita värejä josta tykkää. Siinä on jokimaisema koskineen ja myllyineen.Takana siintää vaaroja pienine kasvillisuuksineen.
Toinen maalaus isosta koivusta .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 14:29

Ruska tai talvimaisema

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 15:14

Ei mun mielestä taulussa aihe ole se mikä ratkasee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 15:15

Katselen mielelläni meri-tai järviaiheista taulua. En tiedä syytä, mutta olo on rauhallinen katsomisen jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 15:29

Rauhallinen maisema on aina kaunis. Itselläni on vain Frans Toikkasen kissatauluja ja niistä pidän kovasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 15:33

Aiteilijaveljekset von Wright suomen kauneimmat lintumaalaukset

Tekijät: Leikola, Anto (kirjoittaja), Lokki, Juhani (kirjoittaja), Stjernberg, Torsten (kirjoittaja)
Kustantaja: Kustannusosakeyhtiö Otava
Tekstin kieli: suomi
Painovuosi: 2008 6. p
Tuotteen tiedot: sidottu, kovakantinen, 288 sivua
ISBN: 9511092316

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 15:51

En voi rajata vain tiettyä aihetta... Taulun tunnelma - tai mitä minä tunnen taulua katsoessani, siinä tärkeimmät kriteerit / elementit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 17:25

Minulla on itse risripistoilla tehty iltakellot- niminen taulu vuonna 1961 tein sein..
Siinä on kaksi rukoilijaa mies ja nainen elopellolla päät painuneina rukoukseen.
En kyllä samankaista löydä netistä, tai en viitsi niin kauan kaivaa.
Maari pitäisi olla Jean-Francais-Millet. En ole varma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 18:38

Maisema tai kukka on minun mielitauluja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 19:05

Jokin upea maisema...pitää olla ainakin vettä jossakin muodossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.03.2010 - 20:26

Maisemakuvat ovat aina kiinnostaneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.03.2010 - 11:07

Jos taulussa on jonkunlainen vesielementti, niin se tuo minulle hyvän olon.