Voiko nettiin enää luottaa ,kun salasanat vuotaa julki?

Salasanat pitäisivät olla salaisia ,eikä kaikkien tiedossa ja saatavilla.Niinkuin täällä napsussa,kirjoitellaan nimimerkillä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.03.2010 - 02:31

Netti nyt ei ole millään tasolla luotettava.
Allekirjoittaneella on eri salasana joka paikkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.03.2010 - 07:11

niin pitäis , mut eivät sittenkään ole luotettaviakaan nuo salasanat...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 08:08

mihinkään tässä maailmassa ei voi 100% luottaa Annuliini hyvä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 08:15

Eihän nettiin ole voinut koskaan luottaa. Eräät palvelut vaan ovat toisia luotettavampia.

Lisätty: 23.03.2010 - 08:18

On liian helppoa käyttäytyä roistomaisesti tai muuten epäluotettavasti kun voi helposti suojautua tuntemattomuuden varjoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 08:49

Kyllä minä luotan nettiin, minulla on useita salasanoja , en käytä vain yhtä. Ja jos joku minun salasanani vaikka napsuun saa tietää niin en mitään menetä, ja joihinkin blogi juttuihin. Pankkini on varmentanut tosi hyvin minun tilini, joka kerta eri numerosarja että edes itse pääsen tililleni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 09:34

Niin, onhan tuota tapahtunut ennenkin ja varmasti jatkossakin tulee tapahtumaan.
Kurjaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.03.2010 - 09:40

Maailma muuttuu pahempaan suuntaan. Mutta ei silti ihan kaikkea kannata jättää väliin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 11:58

Pasaatituulen kanssa samaa mieltä, toiset sivustot ovat luotettavimpia kuin toiset, mutta 100 % luotettavuutta ei takaa kukaan. Käyttäjä voi itsekin vaikuttaa paljon turvallisuuteensa ts. kannattaa harkita mihin kirjautuu. Netti on hyvä informaatioväline, jota käytän jatkossakin nykyiseen tapaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 12:05

Mistä oiken pääsevät vuotamaan jukisuuteen..ei kyllä enään voi luttaa...minulla monta salasanaa..hyvä että itse muistaa kaikki..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 16:17

Kait se luotettava vain on siihen.Jos joka asiaan tarvii eri salasanan. niin sitten on tyydyttävä vain
yhteen juttuun ja silloin jää kaikki ajanviete, ym.sivustot, tärkeätkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 17:26

Välillä tapahtuu tälläistäkin, ei sille mitään kait voi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 06:00

Sekoo noihin salasanoihin muutenkin:
cert.fi/varoitukset/2010/var...10-01.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.03.2010 - 15:24

Eikös tämä ole tietotekniikkaa, ja sehän voi pettää milloin vaan ja missä vaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2010 - 22:33

Kunnolliset ja riittävän monipuoliset salasanat ovat avain turvallisuuteen. Palveluntarjoajan tulee säilyttää salasanat palvelimella suojattuna. Eri salasana eri palveluihin (!) ja salasana tulee myös välillä vaihtaa.

Mikään ei ole 100%:n varmaa. Siksi kannattaa huolehtia myös siitä, mitä verkossa tekee. Joka käynnistä verkossa jää paljon jälkiä!