'Miksi Suomi halutaan tappaa EU:n ydinsaastaan?

Suurtehoputkia ja pinta-aaltosuppiloita

Etsittäessä kaikken järeimpiä kanavasäteilylähteitten demoamisia koti-olosuhteissa, kääntyy huomio luontevasti kaikkein suuritehoisimpiin elektroniputkiin. Onneksi niitä myös on yhä saatavilla! Kokosin tähän mielenkiintoisen trion. Ja sanoma, niin tosiaan näiden laitteitten sanoma on todella vakuuttavan häikivää.

kuvaton.com/k/0J7.jpg
[img]kuvaton.com/k/0J7.jpg[/img]

Getteri ei aina ole klassinen monorengasmalli. Erityisesti kun 60-luvuille tultaessa ydinkokeet ja ydinvoimalapäästöt olivat alati lisänneet taustasäteilyjen ja kanavasäteilyionien määriä räjähdysmäisesti oli epätoivoisesti keksittävä tehokkaampia tapoja estää elektroniputkien tuhoutumisia:

kuvaton.com/k/03f.jpg
[img]kuvaton.com/k/03f.jpg[/img]
Ydinkuolema kok

21.03.2010. Kataisen väki piti kokomuksen meriseminaareja. Mielenkiintoista kokouksessa oli, että maassamme AINOA sallittu elinkeino on kuulema oleminen maailman ydinvaltioiden ydinjätteitten kaatopaikkana. Mikään muu elinkeino ei nyt maassamme saa olla sallittuna kuin loputon uudensukupolven plutoniumvoimaloitten rakentelut. Maailmalla jo purettujen satojen ydinvoimaloitten käyttöikä on korkeintaan 30v. Ja mitä kertookaan ydinvoimayhtiöt näistä L.S.20.03-10 Sivu2: "Energiayhtiöt maksavat ydinvoimaloitaan pitkään. Teollisuuden voima kertoo verkkosivuillaan, että lainat ja muut rahoituskulut olisi maksettu 30 vuodessa"!

Ja huomatkaa,TVO:n väite perustuu ydinvoimaloitten reippaaseen 4 miljardin/kpl hintaharhaan! Kun esim. OL-3 laitoksen hinnaksi samainen lehti ilmoittin esim. 28.02-10 jo 5,5 miljardia. Kanada tyrmäsi kaksi uutta ydinvoimalahankettaan, kun laitoksista vaadittiin Arevalta jo 7,5miljardia kappaleelta! Ja esim. USA:ssa ydinvoimalakohtainen pelkkä ydinvastuuvakutus on jo 10miljardia/laitos. Siksi maassa vaaditaan jo kannattamattomalle ydinvoimalle massiivista takuuhinta-avustusohjelmaa. Ydinvoimaloitten kustannukset ovat lähivuosina hurjassa kertautuvassa kustannuskasvussaan. OL-3 hankkeen kustannus rakennusvuosinaan on jo moninkertaistunut. Otetaan esimerkki. Suomeen ollaan väkivalloin ruhjomassa 3<kpl ydinvoimaloita. Suomen valtiota vaaditaan sitomaan vähintään 40 miljardin rahat kiinni, jotka eivät tuota pennin hyrrää seuraavaan 30 vuoteen. Laitokset tulevat lisäksi tuottamaan säätökyvytöntä ylijäämäsähköä, jota jo alkujaan suunnitellaan myytävän Eurooppaaan 1000km pitkällä merisähkösiirtokaapeleilla. Senkin ydinyhtiöt toki verovaromme vaativat. Hintaa minimissään 10 miljardia. Mikä valtio kestää yli 50miljardin velkavankeusseuraamukset seuraavat 30v putkeen?

Bulgaria on entinen SEV-valtio, joka sitoutti maansa talouteen 4 ydinvoimalan hankkeillaan. Kun rakennusvaihe oli liki valmiina tuli EU:lta käsky pysäyttää miljardihankkeet, ja koko valtiontalous romahti ydinvoimin. Ingalinan Balttian ydinvoimaloilla, DDR:n ydinvoimaloilla oli kaikilla hyvin samat kohtalot mennä konkkurssirajoille menneisyyden ydinvoimalahankkeillaan. Ukrainassa niinikää 4 ydinvoimalaa tuhoutui ja talous meni ydinvoimin täystuhoon. Olisiko vastaavia lännestä? Toki. Italia teki 6 ydinvoimalaa. Mutta paikallisen mafian alkaessa kaapata ydinvoimalahenkilökuntajohtajia lunnasvaatein, ryöstellen uraanilasteja yms. ajatettiin kaikki kuusi ydinvoimalaa paineesta kestoseisokkiin. Nyt on päätetty purkaa nuo kaikki ydinvoimalat miljarditappioilla. Espanjassa puolestaan ETA suisti useampia ydinvoimalaitoksia samoilla metodeilla täysseisokkiin. ja Espanja päätti tilanteen takia purkaa kaiki 8 ydinvoimalaansa rakentamalla valtaisan korvaavan tuuli- ja aurinkovoimalakorvaajansa tilalle. Espanjassa homma meni niiin paljon parempaan, että EU päätti esimerkkiä seuraten toteuttaa kiivaasti 100 000MW tuulivoimalahankkeet korvatakseen ydinvoimalat laajasti koko EU:ssa. Juuri siksi Suomeltakin vaaditaan +38% EI ydinvoimaista uudisenergiaosuutta. Jatkossa +58% ja vielä +20%, jolloin Suomella on EU:n +78% EI ydinvoimainen uudisenergiavaade noin vuoteen 2050 mennessä. Kalli kesk. kysyi Eduskunnassa Kataiselta, "miten ydinvoimalat sopii tuohon, onko Suomi täyttämässä EU:n vaateet?" Katainen levitti käsiään ja sanoi:"ettei TIEDÄ mitään kleinoa miten tämän EU:n pakon voisimme kiertää?"

Japanissa ydinvoimaloita on puolestaan rakennettu surutta TVO tyyliin epävakaalle maaperälle. Muutama vuosi sitten maanjäristys iski ja muutamassa sekunnissa seuranneessa tilanteessa tuhoutui uskomattomat 7 ydinvoimalaa kerralla. Iskussa tuhoutui mm. maailman suurin toimiva ydinvoimala. Toki aiheesta ei tiediteta maailmalle, koska paljastaa millaisia valtiotalouksia kaatavaa riskiä ydinhankkeet aina on. Isku oli jopa superrikkaalle Japanille niin raju, että koko maan sekä sähköhuolto, että talous sai niin rajun iskun, ettei talous ole siitä ikinä selvinnyt.

Avainsanat: ydinvoima tuhon tuojana.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Paras vastaus

Vastattu: 22.03.2010 - 19:39

Edellisestä vastauksesta ydin kysymykseen löytynee vastaus.