Meinaatko tänä vuonna itse kasvattaa vihanneksia tai mausteita?

Lisätty: 22.03.2010 - 15:19

Samaa mietin minäkin, että mahtaakohan tuo lumi ollenkaan tuosta sulaa ja ehtiikö ollenkaan istuttamaan. Minulla jo muutamat siemenet esikasvatuksessa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.03.2010 - 15:53

Mausteita olen miettinyt. Ostin tillin, persiljan ja rohosipulin, eli tavanomaiset jutut.
Oulussa lunta metrin. Mietin milloin voisi noidenkin ruojen kasvatuksen aloittaa sisällä?
Mieli tekisi kokeilla muitakin ruohoja. Takapihalle pääsee tuskin kesäkuullakaan:), joten sisällä pitää yrittää ekaks pitää ruohot hengissä:)

Patterille sopisi hyvin parvekelaatikot - mahtaiskohan onnistua, jos lämpöä vähentäisi ja pitäisi laatikot kosteana ja peittäis valolta?

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 22.03.2010 - 15:16

Meinasin ostaa viinirypäleitä ja kokeilla myöskin niiden siemenien kasvatusta siinä rasiassaan. Mutta ajatus lumimassoista sai minut aisoihin. En usko että maa sulaa ja lämpiää niin että ehtii ajoissa istuttamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 15:35

kerrostalon pihalta ne saattaa kadota parempiin suihin ja mökkimaasto on niin karua että kasvattelen mäntyjä ja muita puulajeja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 15:44

Kyllä heti ruvetaan kun keli ja ilma sen vaan sallii. Aina itse mielessä päätän syksyllä .Että nyt saa tää riittää.Mutta joku saa tekemään, aina uudestaan ja uudestaan.Kaikkia vihanneksi ,juureksia,herneitä ,
sipuleita,erilajia perunaa,valmiina siellä maassa maa -artisokkaa.Tänään ostin ensimmäisen juurakon ,oli niin mahdottoman komea. Laitan multaan purkkiin ja siirän sitten ulos.Siemeniä on vaikka millä mitalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 16:10

Kannabis (marihuana, potti, ruoho, rehu, hasis, kukka) on hallusinogeeni [harha-aistimuksia aiheuttava aine], rauhoittava aine ja tavallisin laiton huume.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 17:26

Mansikkaa ja tomaattia kasvatan amppelissa, chilin- ja paprikantaimia ostan ja istutan purkkiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 18:02

en kasvata mitään itse maustekaapin hylly käy nopsaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 18:39

Tottahan toki meinaan vaikka kaupasta saisi helpommin. Taimella on jo chilipaprikat,purjot,kurkut,kukkakaali ja tomaatti. En kyllä teidä minne mahtuu sitten isompina kasvamaan ja voi olla että pakkanenkin panee, mutta kasvatettava vaan on. Ja kukkasiemeniä on jo ostettu, täytyy vaan vielä vähän malttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 19:27

Ei minulla mausteisiin riitä mielenkiinto, ihan perinteistä porkkanaa ja perunaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 20:46

jep. pitäis pistää yrtit akkunalle kasvaan. tomskut, potut ja päärynät sekä mansikat on ensi kuussa tulossa. njam :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 20:53

Kyllä meinaan kaikki mahdolliset vihannekset kasvattaa..Ja myös kukkaset..viime kesänä otin kukkasten siemeniä talteen..petunian ja orvokin..nyt esikasvatan sisällä..ja kun tulee lämmintä kesällä laitan ulos kasvamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 21:13

Tomaattia kasvatan, en muuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.03.2010 - 15:08

Mieli tekisi jotain kasvattaa, mutta kun kissan ja minun mieliteot ei mene yksiin, niin on jätettävä sellaiset kasvatuspuuhat muiden tehtäväksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 19:24

Mulla on suunnitelmissa miedompia aineita kuin OPOYllä,salaattia eri sortteja,porkkanaa ja kongon perunoita,mausteita mietin vielä,kun viime kesänä menivät vähän mönkään.