Mitä eroa on harakirillä ja seppukulla? Ovatko harakiri ja seppuku eri asioita?

Avainsanat: japani harakiri seppuku rituaali

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.03.2010 - 12:51

Lopputulos on sama. Seppuku on samurain tekemä harakiri, eli "kunniallinen" tapa tehdä itsemurha kuin häpeällisesti antautua viholliselle tai, kuten yleisemmin, tappaa itsensä syyllistyttyään johonkin rikokseen tai rikkomukseen ja näin "korvata" häpeällinen tekonsa. Tekotapa on tietysti varsin raaka.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.03.2010 - 11:16

Seppuku on kirjakielinen sana, joka liittyy erityisesti samuraihin. Harakiri on enemmänkin puhekielen ilmaisu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 11:34

Molempien jälken oot suhtkoht helposti verestä yms. pahoinvoivaksi tuleva immeinen....todennäköisesti kuollut. Japanilaisten itsemurhasta käyttämiä sanoaja. Molemmat tehdään suoraan vatsan....mielummin sydämen kohdalle .....itse harkituksi terävällä pitkällä veitsellä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.03.2010 - 14:14

fi.wikipedia.org/wiki/Seppuku
Wiki väittää näin.

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.03.2010 - 11:38

Mielestäni on yksi ja sama asia.