Oliko Rooman valtakunnassa sukupuolten tasa-arvoa?

Avainsanat: rooman valtakunta tasa-arvo historia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.03.2010 - 13:00

Ei ollut tasa-arvoa. Miehet töissä, naiset kotona. Naisten elämä lienee kuitenkin ollut vapaampaa kuin muissa maissa vastaavana ajankohtana.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.03.2010 - 12:24

Eikös siellä ollut"poikarakkaus"kaiken a ja o...?Sen vähän mitä olen lukenut niin taisi olla riettaanlaista menoa....

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.03.2010 - 14:11

Miten sitä siellä saattoi olla, kun nytkään ei vielä ole!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 14:20

Rooman valtakunnassa toimittiin miesten ehdoilla. Naisen paikka oli kotona.
Ohessa aiheesta lisää.

historianet.fi/aihe/rooman-valtakunta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 14:33

Mies oli perheen pää, naisilla ei ollut sananvaltaa mistään. Tasaarvoa eivät Roomalaiset tunne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 15:20

Ei tasa-arvoa, vaan isä tai puoliso päätti naisen asioista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 18:22

Naisilla ei ollut sananvaltaa..piti alistua miehille..olivat kotona..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 21:17

Ei ollut tasaarvoa,nainen on alaarvoisempi kuin mies.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.03.2010 - 14:31

Kyllä siellä vaan jonkinlainen tasa-arvo vallitsi varakkaissa perheissä ja jopa politiikassa moni asia lähti käyntiin naisen sanoista vaikkakin miehet esittivät asian omana keksintönään. Kuuntelivat kuitenkin vaimojensa vihjeitä ja vinkkejä.