Kokeiletko niksejä?

Esim. wc-pytyn ja kukkamaljakon puhdistat näppärästi hammasproteesin puhdistustableteilla.
www.pirkka.fi/niksit

Lisätty: 29.03.2010 - 10:46

Kiitos vastanneille. Ruokasoodaan minäkin luotan. Sillähän saa jopa tummentumat hampaista. Pirkassakin on todella hyviä niksejä, joskin myös tosi typeriä. Kuka ihme nyt esim. tekee sateenvarjoista hameita?

Avainsanat: pirkka niksit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.03.2010 - 12:44

Kaikkea mahdollista ja mahdotontakin on kokeiltu mahdottomiin paikkoihin...Edullisin ja paras puhdistusaine on mielestäni ruokasooda.Sillä saa lavuaarit,pytyt ja hanat tosi kirkkaiksi pienellä määrällä.Hopean saa myös kirkkaaksi laittamalla folioon tilkan vettä ruokasoodan kera.Siihen käärittynä hopea teräs ym.tulee yössä kiiltäväksi kuin uusi.Joku kemiallinen reaktio siinä syntyy ja irroittaa tummuneen aineksen.

Kysyjän kommentti

Kiitos. Ruokasoodalla saa jopa tummentuneet hampaat kirkkaammiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.03.2010 - 12:59

En niksipirkan niksejä ainakaan. Aika paljon on muistissa hvyiä kikkoja ja olen itsekin erilaisia ratkaisuja keksinyt. Ruokasooda puhdistusaineena on vanha juttu, äitini sitä sovelsi ja niin itsekin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 13:59

Jeps, minulla on Pirkan niksi kirjoja. Joitain on tullut kokeiltuakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 15:11

Kyllä vaan on tultu jotakin niksiä kokeiltua. Tälläkin hetkellä esikasvatan siemeniä vanhoissa viinirypäle muovikepoissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 15:38

Ilman muuta ja muut ilman. Kaikki niksit ovat terrvetulleita

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 16:47

Ne Pirkan niksit ovat kyllä hauskoja. Luen niitä, kun haluan tulla hyvälle tuulelle ja nauraa. Joitakin olen kokeillut. Nyt viimeksi sitä, että mämmiroveen tyhjennyttyä laitan siihen rairuohon siemeniä itämään. Tulee kaunis pääsiäiskoriste, kun laittaa ne tipuset sitten siihen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 17:42

Kyllä olen kokeillut, ainakin sooda ja etikkaniksejä, ja rasvaa kun laitan hintalapun päälle, margariiniä
ja anna olla vähän aikaa johan lähtee jos ei satu olenaa kissanraatoja rasvassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 19:00

Kyllä niitä niksejä on tullut käytettyä..yksi on keräkaalin pakastaminen..niin ei tarvi keittää,kun tekee kaalikääryleitä..ne ihan makavia lueskella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 21:20

Ei ole tullut koskaan niksejä kokeiltua, mutta lukenut olen Pirkkalehdestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 23:11

Kukahan niitä sinne kirjoittelee. Taitaa olla itse Pelle Peloton. Yksi sadasta voi olla käyttökelpoinen.
Sukkahousujutut ovat varmaan suurin yksittäinen niksijoukko. Muistaisivat vaan käyttää niitä puhtaana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 09:22

Olen kyllä lukenut näitä Pirkan niksejä,mutta en ole niitä toteuttanut,Ruokasooda ja sitruuna kyllä toimivat puhdistuksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.03.2010 - 14:21

Ne on suurimmalta osin niin hassuja, että en naurultani kykenisi kokeilemaan niitä.