Onko huonekasvit tärkeitä ja puhuttuko kukkasille?

Aamuisin käyn huonekasvit katsastamassa ja nypin kuivuneet lehdet pois ja tulee kai siinä puhuttuakin niille.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 22.03.2010 - 08:33

Tärkeitä ovat, muistuttavat minua siitä, että tänäänkin voisi jotain tehdä eikä vain olla ja löhötä sohvalla.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.03.2010 - 08:25

Jonkin verran täytyy kasevja olla kotona mutta ´kohtuus kaikessa. Puhun vain ihmisille, en kasveille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 08:30

Höperö olen, mutta tuolle asteelle en ole vielä yltänyt (puhumaan kukkasille). Kasvit ei ole tärkeitä, mutta niitä on kiva katsella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 08:35

Huonekasvit on ihan kauniita,kyllä niitä nypin jos on aihetta ja kastelen..ja olen antanut jo lannoitusta..mutta olen hiljaa,kun sen teen..kuuntelen vaikka musiikia...sitä kuulevat sitten kukkasetkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 08:42

Kissani piti viimeisestäkin huonekasvista "huolen" omalla kastelullaan, joten minulla ei ole tällä hetkellä kasveja. Mummuni jutteli paljonkin kukille ja hän sanoi, että kasvit kyllä ymmärtävät ja kukkivat kauniimmin. En tiedä onko totta, mutta hänellä oli upeimmat kukkaset. Hän todella rakasti kasvejaan ja kesäiltaisin, jos säätiedotuksissa sanottiin,että tulee kylmää, lähdimme peittelemään kukkaset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 09:44

ei oo kukkasia tällä hetkellä mut kai niille kannattaa puhua että ne saa hiilidioksidia enemmän ja voivat paremmin. niille vois vaikka kertoa salaisuuksia ja ne ei ainakaa kerro sitä muille

Lähteet:
oma luulo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 10:08

Kyllä minä joskus puhun,vaikka hassulta se kuulostaa.Mutta joskus tuppaa unohtumaan juttelu niille.kasvavat kuulemma paremmin kun niille juttelee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 12:19

tietysti puhun - ovat tärkeitä. olen vähän huolissani yhdestä köynnöksestä joka on peruja isomummilta -jos nyt ei tokene tän talven jäljiltä harmittaa kovasti. tsemppaan kukkaa päivittäin horisemalla jotaan sille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 12:51

Kävin aikoinaan alan koulun ja siitä syntyi"rakkaus"viherkasveihin.Niitä on itselläni mieletön määrä vaikka lähes viikoittain lahjoitan niitä tutuille.Alan erikoistumaan kämmeköihin ja nytkin orkideat loistaa kukillaan.Kukkasille kannattaa"puhella"koska sillä on terapeuttinen vaikutus esim.suruihin ja stressiin sekä kasvi saa samalla uloshengityksestä tärkeää hiilidioksiidia ja voi siten hyvin.

Lisätty: 22.03.2010 - 12:54

Myös moni huonekasvi puhdistaa ilmaa terveellisemmäksi!Helppohoitoisimmasta ja ilmaa puhdistavasta kasveista on mm.rönsylilja jonka aloittelijakin yleensä saa hengissä pysymään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 13:43

Onhan ne kauniita. Hyvää huomenta toivotin tänään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 16:22

Kyllä kasvit puhdistaavat ilmaa.Nythän on ollut tiedoitusvälineissä juttua metsien hävityksistä.
Kuinka metsiä täytyisi olla, että ilma pysyisi puhtaana.Isot metsät siinäkin tehokkaimipia, mitä pienet.
Joten huonekasveistahan tulee kauneutta ja iloa vielä tuon ilman laadunkin suhteen.Eläviä kasveja
,mitä itse olemme.Kyllä niille jutella voi ei tarvitse olla mikään poikkeava.Kyllä itse teen monta kertaa .
Myös kannattaa keväällä lannoittaa niin kyllä kukoistaavat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 16:51

Kasvit ja kukkaset ovat todella tärkeitä minulle. Harrastus peräti. Orkideoja yritellään täälläkin kasvattaa. Olenkohan puhunut niille..en tiedä, ehkä jotain sivu mennen.?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 21:26

Kyllä minä kukkasille puhun,kun niitä hoitelen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.03.2010 - 14:01

Kissan ja kukkasten yhteiselo ei sujunut. Kukat kuoli, kissa elää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 19:32

Joitain vihreitä on täälläkin,mutta eivät tykkää mun poissaoloista,enkä yleensä puhele niille,korkeintaan kiroilen,onhan se sama asia?