miten on jos on määräaikainen vuokrasopimus niin onko siinä vuokranantajan osalta jokin vakio irtisanomis aika jos hän haluaa

purkaa sopimuksen ennen aikojaan ? vuokrasopimuksessa ei ole kerrottu irtisanomis aikaa erikseen. ei ole tullut aikaisemmin yhtään varoitustakaan, paitsi nyt saattaa tulla ensimmäinen voiko sillä perusteella saada häätöä ja vuokranantaja on yksityishenkilö?

Lisätty: 22.03.2010 - 03:48

vuokranantaja oli käynyt ovellani ja jättänyt lapun postiluukusta ota pikaisesti yhteyttä. ja taisin huutaa naapurille takasin kun tuli valittamaan hetken kestäneestä metelistä viimeviikolla joten ilmeisesti varoitus on tulossa vaiko häätö ?

Lisätty: 22.03.2010 - 06:48

soitin vuokran antajalle ja hän sanoi kirjallisen varoituksen tulevan postissa ja tämän ensimmäisen jälkeen ei saisi tulla mukamas varotusta, varoituksessa oli kuulemma 4 hiljaisuuden jälkeistä aikaa milloin musiikki on soinut lujalla. mutta tietääkseni varoitus metelöinnistä pitää olla jatkuvaa ja häiritä enemmän kun yhtä ihmistä, olisiko reklamaation paikka? ja jos tämä reklamaatio ei mene läpi ja tulee toinen varoitus niin tietääkseni häätö menee käräjä oikeuden kautta? vai olenko nyt aivan väärässä

Lisätty: 22.03.2010 - 06:53

jostai vielä luin että määräaikaista sopimusta ei voisi purkaa vuokranantajan puolelta ilman käräjäoikeuden päätöstä ja ainoita syitä vuokranantajalla voisi olla että hän tai joku hänen perheestän tarvitsee asuntoa tai jotai vastaavaa. mutta mitehän tää menee näitten varotusten kanssa, kai siin joku irtisanomisaika kuitenki olisi ?

Avainsanat: irtisanomisaika määräaikainenvuokrasopimus vuokranantaja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.03.2010 - 08:31

Määräaikainen on määräaikainen eli varmuus sille ajalle mitä papaerissa sanotaan. Jos vuokranantaja haluaa jatkaa sopimusta saman vuokralaisen kanssa, hän ottaa yhteyttä ja tehdään uusi sopimus. Voi tietysti kysyä hyvissä ajoin ennen sopimusjan päättymistä, jatkuuko sopimus. Sopimuksen purun ennen aikojaan voi aiheuttaa mm. vuokrien jääminen maksamatta ja häiriökäyttäytyminen.
Häiriökäyttätymisen takia tuleva häätö ja sopimuksen purku on yleisempää kuin luullaan ja siinä on omat säännöksensä. Kokemusta ko. asioiden hoidosta omassa taloyhtiössämme joissa tapauksissa häätö koskee myös osakasta jos häiriöstä on valitettu tarpeeksi monta kertaa. Huoneisto otetaan silloin taloyhtiön haltuun. Sopisi vuokralaistenkin ottaa muut asukkaat huomioon. Häätötapauksissa on määrätty määrä huomautuksia ja sen jälkeen nopea lähtö. Tiedän vain omistusasumisesta, en vuokrataloista mutta säännöt ovat varmasti samansuuntaiset,

Lisätty: 22.03.2010 - 08:40

Ei tarvitse olla useamman taholta ilmoituksia, yksikin riittäää. Se joka reklamoi, hänen kehoitetaan pitämään tarkkaa päiväkirjaa ajoista jolloin häiriötä syntyy ja se listaratkaisee. enempää en sinua neuvo, ihmettelen vain miksi pitää häiritä naapureita? Jos haluaa viettää poikkeksellista elämää, voi muuttaa omakotitaloon.
Määräaikaisuus = sitä että sopimus loppuu ilman mitään polemiikkia silloin kun se on kirjoitettu loppuvaksi. turha sinun on käräjöidä tuossa asiassa ja kun vielä olet häirinnytkin sen määräaikaisen sopimuksen lisäksi. Mitään sukulaista ei tarvi tulla asumaan, se koskee jatkuvia vuokrasopimuksia. Myöskin remontti huoneistossa on syy vuokrasuhteen päättämiseen. Käräjillä häviät jutun ja maksat vielä toisen osapuolen kulut. Paras hankkia oma asunto.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.03.2010 - 06:41

Ei huudosta voi häätöä saada, eri asia jos olet jättänyt vuokrat maksamatta tai jos meteliä on usein ja toistuvaa, tai naapurit ovat valitelleet.Irtisanomisaika oli ainakin ennen 3 kuukautta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.03.2010 - 08:11

Ellei talossanne asu tiukkapipoja niin sitten sinä olet todellakin aiheuttanut liian usein meteliä. Oletko tutustunut talon sääntöihin. Yleensä ne ovat sisääntuloaulassa ja ne koskee kaikkia.
Toivottavasti et nyt kuitenkaan saa sitä häätöä. Yritä ottaa opiksesi ja elää sovussa naapureiden kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 14:02

siskolle tuli tieto että joutuvat muuttamaan kun vuokranantajan sukulainen tulee asumaan kyseiseen asuntoon. kyllä siinä oli aikaa "runsaasti" tämän ilmoituksen jälkeen. ja tuo virallinen ilmoitus tietysti auttaa saamaan uuden asunnon. tuollainen pilkunviilaaminen tietysti pistää vihaksi - kandeeko sellaisen vuokralla ollakaan joka on noin ärsy. kysyisis sultakin tätä meluasiaa. ketään ei voi jättää taivasalle jollei pysty asuntoa löytämään. eli ei sun kamat ainakaan pihalle lennä noin vain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 02:40

Soita kuluttajaneuvojalle ja kysy neuvoa www.kuluttajavirasto.fi/fi-F...janeuvoja/

Varoitus on varoitus ja häätö on häätö. Korjaat tapasi nyt, kun sait varoituksen. Varoituksen voi saada järjestyssääntöjen rikkomisesta ja ainakin meillä hiljaisuus on kello 22-07. Jatkuva metelöinti päiväsaikaan on myös tarpeeksi häiritsevää, jotta meidän vuokranantajalle tulee asiasta ilmoittaa.

4 hiljaisuuden aikaista häiriötä on jo siinä mittakaavassa, että mä olisin soittanut poliisit. Tiedä sitten missä sä mahdat asua.