Joko olet valmistautunut pääsiäiseen,

joko rairuohot ovat kylvetty, ja koristeet katseltu valmiiksi kaapista. Onko sinulla jotain perinteitä juhlia pääsiäistä. Kokkaatko perinteisen sukulounaan, käytkö katsomassa kokkoja vai lähdetkö itse trulliksi? Vai menevätkö lapsesi tai lastenlapsesi virpomaan.

Avainsanat: pääsiäinen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.03.2010 - 21:06

Lapseni ollessa pieni, laitoin pääsiäiskoristeet l. rairuohot ja haimme pajunvitsat, jotka koristelimme. Tietenkin paljon pääsiäismunia, jotka piilotettiin ja pikkuihmiset saivat etsiä. Nykyisin Pääsiäinen on tervetullut hengähdystauko kiireiseen työrytmiin, joten rauhoitan ajan ylimääräiseltä hössötykseltä. Hyvää ruokaa laitamme tietenkin.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.03.2010 - 21:00

En ole vielä valmistellut pääsiäistä mitenkään,kaikki aikanaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2010 - 21:29

Eo ole vielä pääsiäistä valmisteltu..Kun tyttären lapset olivat pieniä,kävivät aina virpomassa..mutta ne ajat on ohi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2010 - 21:33

Pari rovetta syöty mämmiä ja nyt kylvin niihin rairuohon siemenet. Enpä ihmeemmin valmistaudu, töissä olen pääsiäispyhät. Vähän mietin ruokia ja leipomisia. Entiset pääsiäiskoristeet riittävät. Pajunkissoja kyllä täytyy hakea omaan kotiin ja hoivakotiinkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2010 - 21:43

Olen jo ostanut keltaisia pääsiäiskukkia.
Samoin olen saanut koivunvarpuja, joihin odottelen hiirenkorvia.
Laitan niihin höyheniä sitten. Siinäpä minun koristukseni on.
Pari rovetta mämmiä, jonka syön vaniljakastikkeen kera.
Muistelen, minkä vuoksi minä saan viettää pääsiäistä.
Kiirastorstai-iltana käyn kirkossa ja mahdollisuuden mukaan
pääsiäispäivänä yhdyn riemuisemaan kristittynä ylösnousemuksen
ihmettä. Tämä on minun pääsiäiseni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.03.2010 - 21:49

Ei ole rairuohoa kasvamassa. En ole enää vuosiin laittanut pääsiäistä. Minulle se on surullista aikaa, joten vietän sitä hieman rauhallisemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 00:49

Ostamme pari pääsiäismunaa ja virpojille jotain herkkuja. Rairuohoa emme kasvata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 06:11

Pääsiäispyhät merkitsevät nykyisin sitä, että saa hengähtää työkiireiltä. En laita mitään ruohoja kasvamaan, en valmista erikoisia ruokia. Nautin vain omasta ajasta.

Pienten lasten perheillä sutina alkaa olla kohta kuumimmillaan; askarrellaan pupuja ja piirretään noitia ja sitten vielä virpomavitsojen tekoa. Voi sitä touhua!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 06:36

just suunnittelin että vois pukeutua noidaksi ja mennä virpomaan tolle naapurille joka aina valittaa kaikesta, ja siis muutenki ois kiva tietää miten ihmiset sutautuisivat 26 vuotiaaseen noidaks pukeutuneeseen virpojaan =)

Lisätty: 22.03.2010 - 06:38

ja oishan se kiva saada karkkia yms. kun kauheesti ei oo varaa ite ostella

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 06:50

En ole vielä suunnitellut pääsiäistä.Ensiviikollahan tuo jo on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 09:01

Kylläpä vaan, juuri ennen pääsiäistä olen matkoilla, tulen kotiin pitkäperjantai-iltana joten pääsiäisvalmisieluja on täytynyt miettiä jo nyt. Vierailukaupungistakin voi löytyä jotain pääsiäiseen liittyvää, siellä on ainakin pääsiäistoreja, olen lukenut netistä.
Mikäli ollaan pääsiäisenä kotimassa, vieraita kutsun aina maalle, niin nytkin. Ruokaan panostan kovasti, samoin kaikkeen muuhunkin eli sopivasti tunnelmaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.03.2010 - 13:07

En ole valmistautunut enkä meinaa mitenkään valmistautua. Samanlaista aikaa minulle kuin tavalliset viikonloput.