hei helsinkiläis napsut,onko vielä kaasuliesi käytössäsi?

Avainsanat: kaasulaitos kaasuliesi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.03.2010 - 19:35

En ole kyllä Hesalainen, mutta laitan tähän muistoja.Kotona oli vaan puilla lämpeevä hella millä tehtiin kaikki mitä sillä vaan voi tehdä ,Keitettiin ja lämmitettiin asuntoa .Äitini aina kiukkusi kun ei mitää saanut pian. Aina oli huonoja puitakin ,kesti ennenkun lähti palamaan kunnolla.Menin koulunjälkeen ekaan työpaikkaan ja sain ekan tilin.Olin päättänyt että ostan kotiin äidille kaasuhellan.
Niin marssin kodinkone kauppaan ja pojat toivat pullon ja hellan käyttövalmiina.Äitini oli yllättynyt täysin . Tykkäsi kovasti se paistoi pullaa ja hiivaleipää uunissa.Ihmetteli että ompa tämä hyvä hella ja nopea.Sit se sanoi mulle, että hän ei uskaltanut mennä kauppaan ostamaan .Ihmetteli minua pientä pentua.

Kysyjän kommentti

Teit oivan palveluksen ostaessasi äidillesi kaasulieden.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.03.2010 - 17:46

Ei ole meillä täällä kaasuliettä käytössä (paitti kesällä ulkona), anoppivainaalla oli Helsingin keskustassa Sepänkadulla viel sellanen käytössä, ja jot oli pelottava vempain mul mielest sillon...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2010 - 18:08

On ja on ollu joka asunnossa, missä olen asunu elämäni aikana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2010 - 18:47

Kaverit asuvat Myllypurossa ja heillä on kaasuliesi. Muista en tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2010 - 18:54

Ei ole koskaan kaasuhellaa käytössä ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2010 - 19:02

Täältä tietoa Helsingin ja muun Suomen maakaasusta:
www.gasum.fi/GASUMYRITYKSENA...C3%A4.aspx
www.gasum.fi/tietoamaakaasus...fault.aspx
Omistajat
Fortum 31%
OAO Gazprom 25%
Suomen valtio 24 %
E ON Ruhrgas 20%

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2010 - 20:55

Meillä oli kaasuliesi Ullanlinnassa asuttaessa. Nyt asutaan lähiössä ja täällä ei tietääkseni ole kaasua missään. Ehkä hyvä niin, sillä Ullanlinnassa naapuritalossa oli kaasuräjähdys ja meilläkin asuu tässä talossa paljon vanhuksia. Mökillä meillä on kaasuliesi, josta en luopuisi millään. Kaasu on paras ruoanlaitossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2010 - 21:26

Kyllä maar, sitkiäs on kaasuhellat Helsingissä. Aikoinani muutin Hakaniemeen noin vuonna 1972 oli
vielä polettipeli käytössä, siis rahakkeita piti hankkia varastoon jos mieli sapuskaa.
Ja vielä lähtiessäni v.2009 Pihlajamäessä ja Pihlajistossa oli kaasuhellat.
Totuin niiden käyttöön, että nyt kun huushollissani on sähkö se oli ensteks vaikeaa.
Nykyajan kaasuhellat ovat tosi turvallisia, kaipaan Hesasta ainoastaan niitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 09:11

Miedän kaupunkitaloyhtiössä on mahdollisusu kaasun käyttöön. Uusimme keittiömme pari vuotta sitten ja siihen tuli myös kaasuliesi-uuniyhdistelmä. Sellaista suosittavat myös ruoka-alan huiput.
Maalla meillä on sähköliesi mutta myös puilla lämmitettävä leivinuuni kodinhoitohuoneessa. Olen todella tyytyväinen kaasulieteeni, en sitä halua vaihtaa.
Nykyiset uudet liedet (ja kaasunkäyttö on turvallista) ovat turvallisia, on tehty toimia esim. johtuen siitä että on tarkoituksella johdettu kaasua sisään ja siitä on sitten kärsineet myös ulkopuoliset. Nykyään jos tuli sammuu, loppuu myös kaasuntulo ja kaasua ei siis voi antaa tulla sisälle. Itsemurhia tehtiin aiemmin kaasulla mutta nyt se ei onnistu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 19:54

Meilläkin oli Hakaniemessä kaasu,samoin Arkadiankadulla,mutta myöhemmin 80-luvulla jouduin sähkömaailmaan,vieläkin kaipaan kaasua,oli maan mainioin ruoanlaitossa.