"Niin kirkkahasti, kirkkahasti kimmeltää nyt ulappa ....". Mikähän se on ja missä se on?

Avainsanat: ulappa kirkas kimmellys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.03.2010 - 16:44

Turun edustalla olevasta merialueesta, Airisto nimeltään. Maisemat ovat kauniita koko Airiston ylityksen ajan, aina Naantalista tai Turusta Ominaisten aukolle ja siitäkin eteenpäin. Veden kirkkaudesta voidaan olla montaa mieltä. Laulun syntymän aikoihin vesi lienee ollut paljon nykyistä kirkkaampaa.

Kysyjän kommentti

Jatkuu vielä paremmin.
Ei huolta meillä ei, ne tuuli kauas vei...........

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 20.03.2010 - 23:18

Onko tullut juoduksi Kiteen kirkasta, kun kaikki niin kirkkahasti kimmeltää? Ulappa on siellä missä merikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2010 - 23:19

"Niin kirkkahasti kimmeltää, nyt ulappa Airiston"
Tuttu laulu kuvaa hyvin Turun edustan merenselän, Airiston, idylliä ja luonnonkauneutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2010 - 06:25

Turku se on tämänkin ominut edustalleen Airiston ulapan.
Rakastan merta ja sen mukanaan tuomaa kaipuuta jonnekin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2010 - 09:41

Tässä valssissa kerrotaan Airistonselästä,olen itsekkin ollut siellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2010 - 09:52

tuol pienenmatkan päässähän se on airisto .. on hyvin tuttu paikka , merellä kuin rannallakin.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2010 - 13:30

Airisto, kauniissa Turun saaristossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2010 - 15:22

Airisto, Turun saaritossa.. sinun lähellä..ja varmaan tuttu juttu..
Minulle vain tämä tämä..merikaupunki Kotka-ja saaristo tuttu juttu..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.03.2010 - 15:52

... Airiston. Siellä teillä päin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2010 - 16:24

Kaukana, kaukana merellä.