Kuka sai kirkkotaiteen Engel palkinnon tänä vuonna?

askel lehti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.03.2010 - 19:58

Aalto-yliopiston taideteollisen korkeakoulun professorille, tekstiilitaitelija Päikki Prihalle on myönnetty tämänvuotinen Kirkkotaiteen Engel-palkinto. Palkintoraati kiitti Prihaa etenkin kirkkotekstiilien nostamisesta arvostetuksi taiteeksi.

Priha suunnitteli ensimmäiset kirkkotekstiilit vuonna 1982 Lieksan uuteen kirkkoon, minkä jälkeen hän on suunnitellut kirkkotekstiilejä yli 30 kirkkoon. Hän on väitellyt tohtoriksi Taideteollisesta korkeakoulusta vuonna 1991 aiheenaan kirkkotekstiilit.

Kirkkotaiteen Engel-palkinnon myöntää Helsingin tuomiokirkkoseurakunnan seurakuntaneuvosto taiteilijalle tai yhteisölle, joka on ansioitunut kirkkotaiteen alalla. Engel-palkinto on suuruudeltaan 4000 euroa ja se jaettiin nyt 15. kerran.

Lähteet:
www.taik.fi/etusivu/palkitut...tml?show=1

Kysyjän kommentti

Erinomainen vastaus sain paljon tietoa tästä minun kiinnostuksen
kohteesta olevasta yhdestä alueosasta. Kiitti vaivoista.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.03.2010 - 19:03

Tekstiilitaitelija Päikki Priha sai kyseisen palkinnon vuonna 2010.

evl.fi/EVLUutiset.nsf/0/B99D...mp;lang=FI

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2010 - 16:55

Tekstiilitaiteilija Päikki Priha.