Mikä eläin on kupariseppä?

viljelijät ainakin puhuu tästä, onko tietoa mistä kyse?

Avainsanat: kupariseppä viljelijä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.08.2008 - 21:09

Sepät (Elateridae) on kovakuoriaisheimo. Sepät ovat soikean sukkulamaisia, pitkähköjä ja suhteellisen lyhytjalkaisia kovakuoriaisia. Ne pystyvät selälleen joutuessaan napsauttamaan itsensä takaisin ilmaan taivuttamalla ruumistaan, jolloin kuuluu samalla napsahtava ääni, ja siten ne pääsevät takaisin vatsalleen. Sepät ovat muutamasta millimetristä aina kahteen senttimetriin pitkiä, useat mattapintaisia, mutta jotkut voivat olla värikkäitä. Ne elävät maassa tai lahossa puussa ja ovat aktiivisia yöllä.

Lisätty: 21.08.2008 - 22:10

Kupariseppä. Ctenicera cupera

mansikka.netsor.fi/mansikka/...LATER4.jpg

Kuvakin löytyy tästä linkistä

Lisätty: 21.08.2008 - 22:14

Terhille vaan tiedoksi, että tarve petrata taitojani tiedonhaussa verkosta oli minulle yksi pääsyy jäädä 'roikkumaan tänne langoille' sen jälkeenkin kun se matkakorttikisa oli ratkennut. Ihan hyödyllistä harjoitusta tääsäkin mielessä.

Lisätty: 21.08.2008 - 22:15

vielä kun oppisi oikeinkirjoituksenkin!

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.08.2008 - 21:19

Seppälajeja tunnetaan yli 8000, joista Suomessa elää 65, esimerkiksi pikiseppä, punaseppä, metalliseppä ja kupariseppä.[2] Viljasepät ovat pahimpia tuholaisia

näin ovat kirjoihin kirjoitelleet, eikä ihme että viljelijät puhuu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2008 - 21:29

krääk, mä olen näköjään huono ehtimään tuolta netistä mitään kun mie löysin vain kampasepän
mulla tuli meinaan kuparisepästä het mieleen kovakuoriainen, ennen kuin katoin muitten vastauksia. pitäs varmaan perehtyä paremmin tän koneen sisältöön, hih.

cartinafinland.fi/kuvapankki...pp%E4.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2008 - 22:13

Seppäkuoriainen, joka toukkavaiheessaan (2-3 vuotta) on ainakin mansikkaviljelysten tuholainen.