Voikohan suomen lipun nostaa salkoon jos on hyvä mieli??

Avainsanat: lippu suomi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.03.2010 - 13:34

Kyllä voi liputtaa aina kun on syytä ja halua juhlistaa jotain.
"Suomen lipusta annetussa laissa lukee, että jokaisella on oikeus liputtaa Suomen lipulla. Kyse on nimenomaan kaikille kansalaisille kuuluvasta oikeudesta, ei velvollisuudesta."
www.suomalaisuudenliitto.fi/...uvalistus/

Lisätty: 27.03.2010 - 15:22

Lippu ja lippusalko ovat liputtamista varten! Esimerkiksi perhejuhlien yhteyteen liputtaminen sopii mainiosti. Ja jos kesämökille saapuu vieraisille hyviä ystäviä, mikä onkaan komeampi tervetuliaistoivotus kuin salossa hulmuava siniristilippu?

On hyvä tietää, että Suomessa saa Suomen lipulla liputtaa aina kun siihen on aihetta.

Lähteet:
www.suomalaisuudenliitto.fi/...uvalistus/

Kysyjän kommentti

Näin minäkin olen asian ymmärtänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 20.03.2010 - 13:09

www.flagmore.com/fin/liputus...hjeet.html
Näin sanotaan ohjeissa.

Lähteet:
google

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2010 - 13:15

Ei voi,vain liputus ja vaalipäivinä tai kun joku on kuollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2010 - 13:19

Ei voi vaan silloin kun, jollain on juhlat tai on liputus päivä.Jos joku kuollut silloin lippu on puolitangossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2010 - 14:05

Ei kyllä ole tullut mieleen..että liputtaisi,kun on hyvä mieli..kyllä lippu saisi liehua aika usein nykyään..
Hyvä kun tulee lippu nostettua salkoon liputuspäivinä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2010 - 14:32

Nosta varmuuden vuoksi viiri

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2010 - 15:12

meillä on tuo isänmaallinen viiri ain salos , jot jos on hyvä tai pahamieli niin ain salos viiri liehuaa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2010 - 15:39

Ei voi, sinun pitää hyvää mieltä muuten juhlistaa. Jätä lippu kuitenkin nostamatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2010 - 15:47

No ei se kyllä peruste ole, että on mieli koreana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.03.2010 - 18:39

Isännän viiri on siihen hyvä, lipusta en tiedä, kun en ole tutustunut liputusohjeisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2010 - 01:20

Ei voi. Vain virallisina liputuspäivinä ja henkilökohtaisina juhlapäivinä voi liputtaa. Lipun sijasta isännäviiri saa olla lipputangossa vaikka jatkuvasti.