Miksi Suomi-kuva on meille suomalaisille niin tärkeä?

Tuli tuosta Justuksen Ville Valo-viestistä tämä asia mieleen. Onko muille maille ja niiden asukkaille tärkeää että heidän maansa tunnetaan maailmalla? Suomessa tämä Suomi-kuva näyttää olevan pyhä asia. En näe siinä mitään pahaan, kunhan mietiskelin asiaa:)

fi.wikipedia.org/wiki/Suomi-kuva

Avainsanat: suomi-kuva suomalainen suomi itsetunto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.03.2010 - 20:33

Miksi, koska olemme suomalaisia ja ylpeitä suomalaisuudestamme, luonnostamme, järvistämme, avuliasuudestamme, ahkeruudestamme, ja miten sen kaiken olemme saavuttaneet, ja haluamme muillekin tämän tuoda esille, eikä mitään häpeämistä ole suomalaisuudessa mielestäni, päin vastoin. Aika tärkeää on varmaan muidenkin maiden asukkaille tämä, mutta ei yhtä vahvasti kuin meille suomalaisille:)
www.youtube.com/watch?v=RE6aW-gh0BE
www.youtube.com/watch?v=rB4k0B4CZ5w

Lähteet:
www.youtube.com/watch?v=RE6aW-gh0BE

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.03.2010 - 19:52

Jep. Kyllähän se on kiva asia, että ulkomailla Suomesta on hyvä kuva.
Me suomalaiset kyllä olemme valmiit tuomitsemaan koko kansan, jos joku ulkolainen esim. tappaa jonkun.
Siinä menee kaikki yhteen rooliin.
Ja muistetaan kuinka esimerkiksi kun jääkiekon mailman mestaruus tuli, oli kuin jok´`ikinen meistä
olisi sen saanut. Aikoinaan Armi Kuuselaakin kuljetetiin oikein näyttelyjunassa, olimme kaikki silloin kauniita. Mutta onhan se kiva maalaisravun lukea, kuinka ulkomerillä seilataan.
Joten rinta rottingille ja hyvää kuvaa Suomesta luomaan. Kukin omalla sarallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2010 - 20:36

Ehkä me suomalaiset olemme hieman ylpeää kansaa, siksi meille on suomi kuva erittäin tärkeä asia. On totta että on valtioita joille ei merkitse mitä he vievät maailmalle. Mutta ollaan ylpeitä suomalaisuudestamme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.03.2010 - 23:55

On se meille tärkeää, että meidät tunnettaisiin, mutta kun kysyy ulkomaan eläviltä esim. missä Suomi sijaitsee, niin kyllä ne vastaukset ovat ihan surkeita. Ei niillä ole hajuakaan missä olemme. Ja mitä tiedätte Suomesta, niin vastaus on aina se sama Sibelius, sauna ja Aalto. Nämähän on jo vanhoja juttuja. Eikö nykysuomalaiset osaa viedä Suomikuvaa niin, että se tunnettaisiin jostain uudemmasta asiasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2010 - 01:44

Osaatko luetella USA:n osavaltiot tai Afrikan valtiot, vaikka olet "sivistynyt" ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2010 - 21:33

Onhan se hieno asia jos suomi kuva on meille tärkeä..vaikka olemme pieni maa..ja vähän meitä tunnistetaan..olemme itse kumminkin ylpeitä suomalaisuudesta..