En löydä netistä, vaikka yritän etsiä. Kertokaa millainen on hyvä plasman lähde?

Lisätty: 19.03.2010 - 19:35

liittyy spektrometriaan ja ICP

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.03.2010 - 14:53

Jos tämä liittyy enemmän fysiikkaan kuin lääketieteeseen (vereen), niin en tiedä, mitä tarkoitat 'hyvällä'. Plasmaahan on siellä, missä aineen koostumus muistuttaa kaasumaista, mutta atomit ovat 'hajonneet', esim. auringossa suuressa paineessa ja korkeassa lämpötilassa vetyatomit ovat jakaantuneet ioneiksi (protoneiksi) ja elektroneiksi.
Ihmisen tekemissä vehkeissä plasmaa on mm. neonvaloissa tai muissa loisteputkissa, jossa jalokaasu (xenon tai neon) altistetaan sähkökentälle, joka irrottaa kaasuatomeista elektroneja, ja elektronien taas yhtyessä kaasuioneihin vapauttaa valoa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.03.2010 - 16:06

Juu plasma on niin moniin aineisiin yhdistetty, että ei voi sanoa, juuta ei jaata.
Johan sitä kysellään onko sinulla plasma televisio.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2010 - 20:07

Olisiko tästä apua aluksi

www.hosmed.fi/tuotesivut/icp.html

Lisätty: 20.03.2010 - 02:42

Plasma syttytettään edellisiltna ja seuraavana päivänä voidaan analysoida useita alkuaineita kerralla kun standartit ovat valmiina. suojakaasu argon AAS:llä saadaan onttokatodilampulla vain yksi alkuaine kerrallaan= atomi adsorptio spektrofofotometri.

Lähteet:
Kokemusta on. toivottavasti sait jotain apua. Yksiköt ppm tai tai alhaisempia ppb