Ostatko koskaan ranskanperunoita tai lohkoperunoita, laitatko niitä useasti? Vai ovatko oikeat perunat kaikkein parhaimpia.

Avainsanat: peruna

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.03.2010 - 15:33

Itse teen lohkoperunoita hyvillä mausteilla ja ranskalaisia meillä taitaa tulla ostetuksi yksi pussi per vuosi.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.03.2010 - 06:52

Minä valmistan itse ranskan sekä lohkoperunat , minulla on uppopaistamiseen kone, pikkuihmiset toisinaan haluaa tuollaisia perunoita, saavat ketsupilla läträtä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2010 - 08:10

En osta muulloin kun lastenlapsille ja silloinkin vain kun erityisesti niitä pyytävät. Nauravat nakit ja ranskalaiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.03.2010 - 09:15

En osta kumpaistakaan. Vain oikeita aitoja perunoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2010 - 09:19

enenmän keitin pottuja keittelen ovat isännän herkkuja ...itse söisin kyllä noitakin , mut terveelisempiä ovat keitin potut kylläkin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2010 - 09:35

Lastenlapsille ja ystävälleni, itse en syö perunaa laisinkaan. Se leipä ja se peruna??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2010 - 09:40

Pari kertaa vuodessa tulee ostettua. Ihan keitetyt perunat ja ite tehty muussi perinteisellä survimella on kuitenkin parasta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2010 - 10:46

Hyvin harvoin ranskalaisia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2010 - 11:38

Oolannin kuorelliset perunaviipaleet on meidän perheen ehdoton suosikki...suosittelen maistamaan :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2010 - 12:49

Todella harvoin ostan ranskalaisia, ehkä kerran vuodessa jos sitäkään. Lohkoperunat on helppo tehdä itse. Lohko rosamunda-perunat, tee mausteseos (½ dl oliiviöljyä (muukin öljy kelpaa), suolaa ja reilusti paprikajauhetta) ja pyöräytä perunat seoksessa. Sen jälkeen 200 C uuniin paistumaan noin 20-25 min.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2010 - 13:35

Oikeet perunat eritavoin laitettuna on parhaitaKerran tai kaksi vuodessa syön ranskalaisia perunoita.
En niistä pidä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2010 - 14:56

Saatan kerran vuodessa ostaa pakaste-ranskalaisia..mitkä paistan pellillä uunissa...jonkun pihvin kanssa syötäväksi..
Kyllä ihan keitetty perunat ja itsetehty perunamuussi..on hyviä...ja jos laittaa lihapalan uuniin..niin perunalohkoja ja vihanneksia reunoille kypsymään..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2010 - 15:58

Potut pottuina, ei ranskalaisia tai muita rasvassa lilluneita kauhistuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.03.2010 - 20:14

Perunat käy kaikessa muodossa paitsi ei tuuvinkina. Ostan usein ranskalaisia, lohkoja, valkosipulisia, kermaisia ym ym. perunoita vaihtelun vuoksi. Ehdoton suosikkini on kuitenkin kuorineen keitetty Van Goh.