Miten se kuuluisa Mojito oikein tehdään?

Avainsanat: mojito drinkit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Paras vastaus

Vieras
Vastattu: 08.02.2008 - 22:02

Mojitoon tulee vaaleaa rommia, mintun lehtiä, limemehua, sokerilientä, soodavettä ja jäitä.

Puolikas lime lasiin, kahtena lohkona, kuorineen päivineen. Lasin pohjalle myös mintun lehtiä hyvä tukku. Sokeriliemi päälle ja eikun nuijimaan. Sitten jäät, 4 cl (tai oman maun mukaan) rommia ja lopuksi soodavesi.

Mojito on oikein hyvä drinkki, mutta kotona en ole saanut sitä onnistumaan ihan nappiin. Parhaiten ne maistuu Shaker-baarissa, siellä osaavat sen ihan hyvin tehdä. Ainakin jos Suomesta jotain paikkaa hakee.