Mikä on Suomen suosituin juures, entä toisella sijalla oleva?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.03.2010 - 22:16

Porkkana on tärkein ja eniten viljelty juures Suomessa.
Porkkana on myös ostetuin juures ja ostetuin avomaalla viljellyistä vihanneksista.

Sitten tuleekin lanttu.

Kysyjän kommentti

liian hyvää ollakseen totta, oikein porkkana ja lanttu.
Vaikken lantusta kyllä uskonut, mutta niin se oli.
Porkkanan sanoivat kaikki, mutta Sinä olet ostanut myös lanttua näköjään.
Kiitos kaikille, kulta meni nyt papalle4.(muuten en ymmärrä mitä se 4 siellä
perässä tekee) tartteeko mun ymmärtääkään.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.03.2010 - 22:39

Popsin juuri porkkanaa, olisikohan se

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 22:39

suomalaisten suosikkijuures on porkkana, jossa on paljon beetakaroteenia.
ja toisena lanttu, joka sisältää paljon C-vitamiinia ja A-vitamiinin esiastetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.03.2010 - 22:40

Porkkana varmaan. Sitä näkee jokaisessa ostoskärryssä joka päivä. Toisena olettaisin olevan punajuuri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 22:41

Porkkana on ainakin minun suosituin juures,mitä käytän eniten..ja itse kesällä kasvatan..

Sipulia veikkaan toiseksi,kun käytän sitä paljon..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.03.2010 - 23:32

Popsi popsi porkkanaa... mutta toinen. Sitä en osaa edes arvailla. Ihmiset ovat ruvenneet enemmän käyttämään näitä juureksia ja sehän on hyvä vain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2010 - 01:34

Porkkana se taitaa olla.