Toukokuussa Hurghadaan?

Onko mitään järkeä lähteä toukokuussa lapsen (6v) kera Hurghadaan? Onko siellä ihan hurjan kuuma? Uskaltaako syödä mitään? Ja onko jollain kokemuksia Tjäreborgin hotellista Grand Resort? Olisin kovasti kiitollinen pikaisista vastauksista.

Avainsanat: egypti hurghada grand resort toukokuu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.03.2010 - 20:39

Ei mitään järkeä, keväällä täältä pois, juuri kun luonto herää meillä eloon.
Hyvää matkaa jos se toteutuu. Ainahan tilaisuus pitää käyttää hyväksi.

Lisätty: 29.03.2010 - 22:31

Kiitos käyttäjät

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 18.03.2010 - 21:27

www.iltalehti.fi/matkailu/ma...hada.shtml
Lämmintähän siellä taitaa olla. Lapselle vain kunnon aurinkorasvat ja hattu päähän. Eikä se aikuisillekaan pahitteeksi ole. Tuolla on hieman matkakertomuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 21:30

Olen ollut monta kertaa heti Toukokuun alussa Rodoksella..ja minusta on ollut ihan kivaa ,kun täällä ei ole vielä kesä..ja on saanut nauttia kesästä silloin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 21:38

On väärin pelotella mahd. taudeilla, mutta Googlaa norovirus Egypti
- tänä talvena on tosin noroa ollut myös muualla, Kanarialla ja Madeiralla.

Kansanterveyslaitos sanoo sivuillaan:
Hepatiitti A -epidemia Egyptissä matkailleilla
Egyptissä, Hurghadassa tietyssä hotellissa kesä- ja heinäkuussa asuneita matkailijoita on sairastunut A-hepatiittiin. Raportteja sairastuneista on tullut Saksasta, Itävallasta ja Tanskasta. Suomalaisilla matkailijoilla ei ole yhtään ilmoitettua tartuntaa. Saksassa sairastuneita on raportoitu 219, muista maista yhteensä 49 tapausta. Tartunnanlähdettä ei toistaiseksi ole pystytty jäljittämään. Nykyisten suositusten mukaisesti hepatiitti A -rokotusta suositellaan Egyptiin matkustaville.
www.ktl.fi/portal/suomi/julk...loydokset/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 22:56

Keskilämpötila näyttää olevan 25-26 C. Olen ollut Hurghadassa marraskuussa jolloin keskilämpötila 20-21 C. Ilmasto tuntui silloin todella pehmeltä ja miellyttävältä. Siihen sitten hyvät uutiset taisivatkin jäädä. Hygieniataso on olematon, matkaporukastamme ei kukaan säästynyt vatsataudeilta. Vakavuusaste vaihteli turistiripulista tiputukseen saakka. Ei auta, vaikka kuinka itse olet tarkkana hygienian kanssa, sillä paikalliset ravintolat eivät sitä välttämättä ole. Yleisturvallisena vinkkinä vielä: katso tarkkaan mihin astut, sillä kadut eivät välttämättä ole tasaisia, siellä saattaa olla kannettomia kaivoja (ei tosin syviä) tai vastaavasti metallipätkiä törröttämässä. Mieheni totesikin, että täällä näkee enemmän kipsattuja ihmisiä kuin hiihtokohteissa. Uimarannat: kokemus on tosin vain yhdestä, mutta normi uimari joutui väistelemään surffareita jne. tämä oli rannalla merkitty oikein merkillä. Huijaus: Egyptissä on kahdenlaisia setelirahoja. Punnat ja piasterit ovat huomattavan samankaltaiset, joten turisteja on todella helppo naruttaa antamalla takasin piastereita punnan sijaan. Ei ole mitenkään poikkeuksellista, etteikö tätä keinoa myös käytetä. Pienin haitta reissussa olivat yli-innokkaat kauppiaat, niistä jotenkuten selvittiin ilman ostoksia. Näistä kokemuksista huolimatta ja ehkä vähän viisastuneenakin olen menossa Egyptiin omatoimimatkalle, mutta reissu täytyy suunnitella todella tarkkaan ja valita mahdollisimman siistit hotellit ja jokilaivat. Vielä lopuksi: jos ripuli yllättää, niin kannattaa ostaa lääkkeet paikan päältä - tehoavat paremmin.

Lähteet:
www.napsu.fi/matkailu/maailman-saa/500

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2010 - 16:11

Toukokuun lämpötilaan en osaa vastata, kävimme Hurgadassa viikon reissun perheen kanssa viime vuoden lokakuun lopulla ja kelit + merivesi olivat mahtavat. Vatsatautihan sieltä kaikille tuli eri asteisena, mutta siihen oltiin varauduttu ja haimme heti lääkkeet apteekista. Asuimme Grand Resortin sisarhotellissa Grand Hotellissa ja pidimme kyllä siitä kovasti. Molempien hotellien palvelut ovat asukkaiden käytössä. Grand Hotel on rannan puolella ja ranta on mahtava, eikä mitään uimatossuja tms. tarvittu. Varoa kannattaa ennemminkin niitä henna-tatuoijia siellä rannalla; tatuoinneista (pienistäkin) saatte helposti todella pitkäaikaisen riesan! Grand Resortissa on upea allasalue; juuri ihana lapsille. Vierailua (ainakaan illalla) en suosittele tuon ikäisen lapsen kanssa Sakkalaan, siellä on aika hurjaa menoa (liikenne + kauppiaat)... Pienet kouluikäiset pojat yrittivät viedä (vetoketjun takaa) rahamme, mutta onneksi olimme tarkkana. Silti, kokonaisuudessaan hieno paikka ja reissu ja olemmekin suuntaamassa Egyptiin myös tulevana syksynä! :)